כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עשרה ימים לטקס בהר הרצל

הכירו: אלו מדליקי המשואות ביום העצמאות תשפ"ג

השרה מירי רגב הודיעה היום על מדליקי המשואות בטקס המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות שיערך בשבוע הבא. אחד השמות הבולטים ברשימת המדליקים הוא תא"ל אביגדור קהלני, גיבור מלחמת יום הכיפורים שהקדיש חייו למען המדינה. יחד איתו נמצאים אף שלום אסייג, דויד בלאט ואחרים

הכירו: אלו מדליקי המשואות ביום העצמאות תשפ"ג
שלום אסייג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

10 ימים לטקס יום העצמאות: היום (ראשון) הודיעה השרה מירי רגב האחראית על אירועי שנת ה-75 למדינה למספר אישים כי ידליקו את המשואה בטקס החגיגי שייערך בהר הרצל. אחד השמות המעניינים שנמצאים ברשימת משיאי המשואה הוא שמו של גיבור ישראל אביגדור קהלני.

בהודעת השרה רגב נאמר כי "שמו של אביגדור קהלני הולך לפניו כמפקד וכסמל לדוגמא אישית ממלחמת ששת הימים בה נפצע קשות וזכה לעיטור המופת על לחימתו, ובמלחמת יום הכיפורים 1973 בה ניצב במרכזו של קרב המהפך ההסטורי בעמק הבכה בגולן, שעל לחימתו והנהגתו בו הוענק לו עיטור הגבורה - העליון והגבוה בעיטורים".

רגב אמרה על בחירתה בקהלני: "בהתרגשות גדולה הודעתי לגיבור ילדותנו, אביגדור קהלני, על הבחירה בו להשיא משואה ביום העצמאות ה-75. אביגדור קהלני הוא סמל ומופת למסירות, למנהיגות ולציונות. יחד איתו יעמדו על הבמה כל עשרות האלפים שלחמו לפני חמישים שנה בשדות הקרב של הגולן וסיני, ביבשה באוויר ובים. גיבורי מלחמת יום הכיפורים שמדינת ישראל חבה להם את חייה".

יחד עם קהלני הודיעה רגב כי תיתן אף לקומיקאי שלום אסייג להשיא השנה משואה: "בכל שנותיו על הבמה ועל המסך לא התרחק ממורשת משפחתו ומעיירת הולדתו טירת הכרמל, אליה עלתה משפחתו ממרוקו. הוא בחר להשתמש באמנות כדי להשמיע את סיפורה של משפחתו ושל קהילתו – מתוך תחושה עמוקה של אהבה, שייכות וחמלה, ועורר הזדהות בקרב משפחות עולים מכל תפוצות העם".

אלו שאר משיאי המשואה

מפקד יחידת דובדבן, סא"ל ד'

הרמטכ"ל הודיע למפקד יחידת דובדבן כי הוא נבחר להשיא משואה בטקס בהר הרצל. השרה רגב אמרה: "סא"ל ד' הוא מטובי בניה של הארץ הזאת, פצוע צה"ל שהשתקם וחזר לשירות קרבי מלא, ומוביל את חייליו מדי יום ומדי לילה למבצעים עלומים ונועזים, שהודות להם כולנו יכולים לישון בשקט. סא"ל ד. יעמוד שם בשם כל הלוחמים והלוחמות החשאיים שלנו, שבאומץ, בתחכום ובאנושיות גדולה מגנים על מדינת ישראל ועל אזרחיה".

החקלאית ורד בן סעדון

רגב בחרה אף בורד בן סעדון להדליק השנה משואה. בן סעדון נולדה בהולנד למשפחת גרים, עלתה לארץ והתיישבה בשומרון. יחד עם בעלה ארז הקימו את ביתם בישוב ברכה שבשומרון, ואת כל חסכונותיהם השקיעו ברכישת עשרים דונמים של כרם ומאוחר יותר בפתיחת יקב בשם 'טורא'. על אף התמודדויות וקשיים רבים הפך היקב המשפחתי ליקב בוטיק איכותי, הזוכה בפרסים בינלאומיים ומביא כבוד לענף היין הישראלי כולו.

היזמית סיוון יערי

סיוון יערי, מייסדת ומנכ"לית עמותת "אינוביישן אפריקה", תזכה אף היא השנה להדליק משואה. העמותה שהקימה יערי בגיל 29 מספקת היום אנרגיה סולארית, ציוד לחקלאות ותשתיות מים. מאז הקמתה לפני 15 שנה, אינוביישן אפריקה התקינה מערכות סולאריות בלמעלה מ-900 כפרים שזוכים בפעם הראשונה לאור וחשמל בבתי הספר, הפעלת מקררים לתרופות במרפאות, ובעיקר לשאיבה של מים נקיים בכפרים עם מעל 3000 אנשים בכפר. וכל זה – בִּשְׁמָהּ של מדינת ישראל עד היום שינתה אינוביישן אפריקה את חייהם של למעלה מ 4.2 מיליון בני אדם ב 10 מדינות באפריקה כאשר שבכפרים זה הפנים הראשונות של ישראל שהם רואים.

מאמן הכדורסל דויד בלאט

השרה הודיעה לדויד בלאט, מבכירי מאמני הכדורסל הישראליים, על בחירתו להשיא משואה. דיוויד בלאט, כדורסלן ומאמן כדורסל, הוא אחד הספורטאים האהודים בישראל ואחראי לרבים מהישגי הכדורסל הישראלי. הוא החל את הקריירה הספורטיבית שלו באוניברסיטאות אמריקניות, אך אחרי השתתפותו במשחקי המכביה החליט לעלות לארץ, והשתלב בעולם הכדורסל הישראלי - תחילה כשחקן ובהמשך כמאמן אגדי, שנחשב לאחד מגדולי המאמנים בהיסטוריה של הספורט הישראלי.

פרופ' אבי ריבקינד

פרופ' אבי ריבקינד, מחלוצי רפואת הטראומה בישראל, ישיא אף הוא משואה. במשך שנותיו הרבות עמד בחזית המענה הרפואי לנפגעי טרור בבירה, והוא מוביל המיזם הארצי "צעירים נוהגים אחרת" להסברת הסיכון שבנהיגה לא זהירה. פרופ' ריבקינד מלווה בהתנדבות ארגוני רפואה וסיוע רבים, מייעץ לקצין רפואה ראשי בצה"ל בתחום כירורגיה כללית וטראומה, ומוביל את "ועידת ישראל לרפואה" אותה יזם והקים.

ד"ר חתאם חוסיין

ד"ר חתאם חוסיין התמחתה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות בקריה הרפואית רמב"ם ושימשה כרופאה בכירה ביחידה למחלות זיהומית. השנה תדליק אבל היא משואה. ב-2011 התמנתה לרכז את תחום בקרת הזיהומים בבית החולים. כיום היא מנהלת את היחידה למניעת זיהומים ומובילה מחקר קליני חלוצי בנושא זיהומים נרכשים בבית החולים וחיידקים עמידים. בתקופת המאבק בנגיף הקורונה ניהלה ד"ר חוסיין את מערך הקורונה בבית חולים רמב"ם ומונתה למנהלת שתי מחלקות ייעודיות לקליטת חולי קורונה. בצד עבודתה היא משמשת כמרצה קלינית בכירה בפקולטה לרפואה של הטכניון וחברה בוועידות רפואיות.

אשת החינוך יהודית נגוסה

רגב הודיעה ליהודית נגוסה, מייסדת וראש המכינה הקדם-צבאית "הזדמנות לשנות", כי תדליק משורה. מכינה זו פועלת בקיבוץ עין השלושה, הסמוך לגבול עזה. המכינה פונה לנערים אשר קיבלו פטור מגיוס על רקע אי-התאמה ועבר פלילי ומוכנים לעבור תהליך שינוי אינטנסיבי, ומעניקה להם הזדמנות שניה לשירות צבאי משמעותי. נגוסה, בת למשפחה יוצאת אתיופיה, שירתה בעבר בשירות הבטחון הכללי. אחרי שחרורה פנתה לחנך בעולם המכינות הקדם-צבאיות ופעלה רבות לשילוב צעירי הקהילה האתיופית והפריפריה הישראלית במכינות.

הדלקת משואות מדליקי משואות מירי רגב יום העצמאות הר הרצל הדלקת משואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד