י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסרת חסמים

סוף לבעיות הקליטה: הצעד הדרסטי של משרד התקשורת

שר התקשורת שלמה קרעי מקים צוות בין משרדי להסרת החסמים הקיימים להקמת אתרים סלולריים חדשים באיו"ש | תקשורת סלולרית מהווה תשתית וצורך חיוני ותקינותה נוגעת לחיי אדם ממש כאשר יש צורך ביצירת קשר עם כוחות הביטחון וההצלה במצבי חירום כמו תאונה, פיגוע ובכלל

 סוף לבעיות הקליטה: הצעד הדרסטי של משרד התקשורת
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שיגר היום (ראשון) מכתבים אל שר הביטחון, יואב גלנט ואל השר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ' בו הודיע על הקמת צוות בין משרדי שנועד למפות ולהציע דרכים להסרת החסמים הקיימים להקמת אתרים סלולריים חדשים באיו"ש. הצוות, בהובלת משרד התקשורת ימנה נציגים מצה"ל, מהמינהל האזרחי, ממשרד הביטחון, מהשלטון המקומי באיו"ש ומהמשרד להגנת הסביבה במטרה להוביל לשינוי משמעותי לרווחת הציבור.

כיסוי וקליטה סלולרית בצירים וביישובים ביו"ש, קריטיים ליצירת קשר עם כוחות הביטחון וההצלה במצבי חירום, בין שמדובר בפיגועים ובין שמדובר בתאונות דרכים או מפגעים בדרך, ועל כן הם מהווים צורך ביטחוני ואזרחי מהמעלה הראשונה. 

בשנת 2018 קבע משרד הביטחון כי הכיסוי הסלולרי במרחב הינו צורך ביטחוני. למרות זאת, כיום איכות הכיסוי הסלולרי ביו"ש אינה מספקת, ואינה נותנת מענה במקרים של מצבים מסכני חיים. 

כיום ישנם עשרות אתרים סלולריים שהקמתם מתעכבת, כאשר לפחות 12 מתוכם ממתינים לאישורים של גורמים שונים במשרד הביטחון ובצה"ל. לאור סכנת החיים המתוארת לעיל ונחיצותם הגבוהה של אתרים אלו, גרירת הרגליים הזו לא יכולה להימשך יותר.

לצד העלויות הגבוהות להקמת אתרים סלולריים חדשים על ידי חברות התקשורת, ובהינתן פיזור האוכלוסייה והקשיים הטופוגרפיים, התהליכים המורכבים והאיטיים להקמת אתרים סלולריים מהווים חסמים ייחודיים לאזור. זאת בנוסף לחסמים שמקורם ברשויות המקומיות והתנגדויות התושבים באיו"ש. כיום הקמת אתר סלולרי באיו"ש דורשת אישורים מגורמים שונים, ומדובר בהליך ארוך, מסורבל ויקר, אשר מעכב את הקמת האתרים הסלולריים ומשפיע על איכות חייהם ועל ביטחונם של האזרחים הישראלים החיים באיו"ש ועל המבקרים באזור.

הקמת אתרים סלולריים באיו"ש דורשת מעורבות של מגוון גורמים רחב מהממשלה, מצה"ל ומהשלטון המקומי, ומצריכה את הגברת שיתוף הפעולה של כל הנוגעים בדבר, כמו גם מתן סמכויות וכלים חוקיים, כגון אישור אלוף וכיוצא בזה, לאכיפה ולעמידת חברות הסלולר בתנאי הרישיון באיו"ש.

הצוות המוצע יכלול נציגים הנוגעים בדבר לאישור הקמת האתרים הסלולריים באיו"ש, ובמסגרתו ידונו החסמים הידועים היום ואלו שיתגלו במהלך הגשת הבקשות לאישור אתרים סלולריים חדשים. חברי הצוות יוכלו לתת סיוע מיידי בהסרת החסמים ולהמליץ לגורמים המוסמכים על צעדים נקודתיים ורוחביים להסרתם. הקמת הצוות טעונה החלטת ממשלה.

 

גלישה סלולרית בעיות קליטה רשת סלולרית 5G אינטרנט משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד