כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האירוע האחרון

שבועיים לפני פטירתו: המסר של ר' מיכאל שניצלר

האירוע האחרון בחייו של ר' מיכאל שניצלר ז"ל היה בערב חג הפסח בפני היתומים של 'בנינו' שע"י ארגון טוב וחסד. צפו בוידאומהמסר העוצמתי האחרון של אמן הרגש לילדים היתומים וכיצד עברה עליו הטיסה בדרכו לארץ הקודש?

שבועיים לפני פטירתו: המסר של ר' מיכאל שניצלר
ר' מיכאל שניצלר ז"ל לפני שבועיים בארץ צילום: באדיבות המצלם

אף אחד מהנוכחים באירוע המרתק לילדים ונערים יתומים שנערך באולמי הכרמים בבית שמש בערב חג הפסח (אולם שנבנה ע"י 'טוב וחסד' כדי לחתן יתומים ויתומות חינם), לא ידע שהמסר המטלטל שנאמר מפיו של אמן השירה והרגש ר' מיכאל שניצלר ז"ל, יהיה המסר האחרון שלו כאן בארץ החיים.

בערב פסח האחרון, התכנסו כמו כל שנה, מאות ילדים וילדות שאיבדו את היקר להם, לעוד תוכנית מושקעת של ארגון 'בנינו' שעל ידי 'טוב וחסד' בהנהלת הרב יענקי שישא. לאחר יום גדוש פעילות, בהפעלות, במצגות וטרמפולינות ליתומים וליתומות - בנים ובנות, הגיע הזמר האהוב ר' מיכאל שניצלר, שהקדים את טיסתו לארץ לחג הפסח במטרה להנעים לילדים היתומים מפרי יצירותיו הידועות, בשילוב סיפורי חיזוק.

בפתח דבריו הוא סיפר, בצורה כנה ואישית על הדרך שעשה לישראל. "מאז שאני מכיר את עצמי, לא זכורה לי טיסה כל כך קשה, במשך 9 שעות התנדנד המטוס בעקבות כיסי אוויר רבים אליהם נכנס. אנשים זעקו 'שמע ישראל'. כשנחתנו סוף סוף אמרתי לר' שישא שאינני מסוגל להגיע. אבל אז נזכרתי באבי ז"ל, שנפטר כאשר הייתי בגילכם, בן 10 בלבד, והחלטתי לקום ולהגיע אליכם".

ר' מיכאל הוסיף וסיפר כיצד היה ילד ואחר כך נער ואיש, שאל את ריבונו של עולם לא פעם: למה? מדוע נגזר עליו להיות יתום. "כעת אחרי 40 שנה בערך קיבלתי את התשובה" הוא השיב בהתרגשות. "בשביל שאוכל לבוא אליכם ולהבין בדיוק מה עובר עליכם".

רגע לפני שפצח בשירה סוחפת ומרטיטה, הוא ציין כי אין דבר העומד בפני הרצון, וגם כשהעלטה שוררת והקושי גדול, ניתן לקום מתוך השבר ולהמשיך לשמוח, ואפילו לשיר מידי ערב בחתונות. ילדי הארגון שתו בצמא את דבריו ולקחו את המסר העוצמתי כצידה לדרך.

כשבועיים לאחר האירוע האחרון שלו, בו נשא דברי חיזוק מלב אוהב, נדם ליבו של ר' מיכאל. יהי רצון שדברים אלו יהיו לעילוי נשמתו.

מיכאל שניצלר מיכאל שניצלער בנינו ילדים יתומים יעקב אליעזר שישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד