י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ירידות בכל ארבע הקטגוריות

סיבה לדאגה? מגמה שלילית בענף היהלומים הישראלי

חודש מרץ שהסתיים לאחרונה המשיך את המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים הישראלי והעולמי בשנה האחרונה, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, וחתם רבעון ראשון שלילי, עם ירידות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום רבעוני ראשון לשנת 2023 שפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה

סיבה לדאגה? מגמה שלילית בענף היהלומים הישראלי
אילוסטרציה צילום: unsplash

חודש מרץ שהסתיים לאחרונה המשיך את המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים הישראלי והעולמי בשנה האחרונה, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, וחתם רבעון ראשון שלילי, עם ירידות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום רבעוני ראשון לשנת 2023 שפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ ברבעון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-287 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש מרץ לבדו נרשמה ירידה של כ-67% לעומת חודש מרץ 2022). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-266 מיליוני דולרים, ירידה של כ-49% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2022 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה ירידה של כ- 59% לעומת חודש מרץ אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו ברבעון הראשון של השנה עמד על סך של כ- 724 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 23% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה ירידה של כ- 4% לעומת מרץ אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-838 מיליוני דולרים, נרשמה ירידה של כ- 36% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022 (כשבחודש מרץ 2023 נרשם גרעון של כ-124 מיליוני דולרים במסחר, ככל הנראה עקב החזרות של יהלומים מהונג-קונג, שם נערכה תערוכה גדולה בתחילת החודש). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-11.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ-16% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל במרץ. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 13 מיליוני דולרים, שמהווים כ-19% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל במרץ. 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי המגמה העולמית של ירידה בסחר היהלומים ניכרת גם בנתוני הרבעון הראשון לשנה זו, והיא אינה מפתיעה. עם זאת, ההערכה היא שלקראת אמצע השנה נחזה בשינוי המגמה השלילית לכיוון חיובי, עקב פתיחתו של השוק הסיני מחדש ורעב גדול לפצות על תקופת המגיפה, יחד עם חסכונות שנצברו בתקופה זו, כפי שראינו בארה"ב ובאירופה בנסיבות דומות.    

 

 

יהלומים כלכלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד