י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפיילוט בחן: אלו בעלי החוב שניצלו מהליכי הוצאה לפועל נגדם

לסיכום שלושת החודשים הראשונים של הפיילוט הייחודי, מדווחת רשות האכיפה והגבייה, כי טופלו במהלכו 9,522 חייבות וחייבים, מתוכם יצאו לחירות כלכלית 2,915 חייבות וחייבים, שנסגרו הליכי ההוצאה לפועל נגדם

הפיילוט בחן: אלו בעלי החוב שניצלו מהליכי הוצאה לפועל נגדם
כסף צילום: בחדרי חרדים

רשות האכיפה והגבייה יצאה בתחילת השנה בפיילוט גבייה רכה יזומה בלשכות ההוצאה לפועל. המטרה הייתה לבחון את יכולת הרשות להביא חייבים לשלם את מלוא חובם בסמוך לפתיחת התיק נגדם, על מנת לחסוך בהצטברות ריביות ובהיווספות הוצאות ושכר טרחה משמעותיים.

פקידי שירות בלשכות ההוצאה לפועל ביצעו שיחות טלפון יזומות אל חייבים בשעות אחר הצהריים, כאשר המפגש עם הקהל מועט, וסביר כי חייבים פנויים יותר לטפל בחובם, והציגו בפניהם דרכים מהירות, טלפוניות או במפגשי שירות, לתשלום החוב. חייבים אשר לא הצליחו לשלם חובם בתשלום אחד, הוזמנו למפגשי שירות בשעות נוחות בלשכה הקרובה למקום מגוריהם ונקבע עבורם הסדר פריסה לסגירת החוב.

במסגרת הפיילוט בחרה רשות האכיפה והגבייה קהלי חייבים ייחודיים, כאלה אשר יוכלו לצאת באופן מובהק ומהיר מהליכים של גביית חובות ותימנע התדרדרותם להליכים נוספים. בשלב הראשון של הפיילוט נבחרו קהלי החייבים שלהם תיק הוצאה לפועל יחיד, כאלה שתיק ההוצאה לפועל נגדם נפתח במהלך השנתיים האחרונות, תיקים אשר סכום החוב בפתיחת התיק נקבע עד 5000 ₪, תיקים עם אישורי מסירה וודאיים לחייבים ושאין בהם עיכוב הליכים או מאפיינים ייחודיים רבים נוספים.

הנהלת רשות האכיפה והגבייה החליטה לנהל את הפיילוט באופן שוויוני ובפריסה ארצית רחבה. הפיילוט התקיים בלשכות ההוצאה לפועל בצפת, בנצרת, בעכו, בחיפה, בנתניה, בכפר סבא, בפתח תקווה, ברמלה, ברחובות, בראשון לציון, בתל אביב, בירושלים ובבאר שבע .

לסיכום שלושת החודשים הראשונים של הפיילוט מדווחת הרשות, כי טופלו במהלכו 9,522 חייבות וחייבים במסגרת פניות טלפוניות של פקידי השירות אליהם להסדרת חובם. מתוכם יצאו לחירות כלכלית כבר 2,915 חייבות וחייבים אשר נסגרו הליכי ההוצאה לפועל נגדם. זאת בזכות הפניות הטלפוניות והשירותיות היזומות של עובדות ועובדי הרשות המסורים, במטרה להוציא חייבים ברי שיקום כלכלי מעולם החובות. הרשות אף מציינת, כי השוואה מקבילה של הפיילוט לקבוצת ביקורת דומה של חייבים, הראתה הצלחה יפה של הגבייה הרכה היזומה.

בחודש אפריל ובשל חופשות החגים, צום הרמאדן וימי הזיכרון והעצמאות, כמו גם בשל הצורך לנתח לעומקן את תוצאות הפיילוט ולרכז את התובנות שנאספו במסגרתו, עצרה הרשות את ביצוע הפיילוט. הפיילוט ישוב ויתחדש בשלב שני בתחילת חודש מאי 2023, למשך שלושה חודשים נוספים, עם קהלי חייבים בעלי מאפיינים ייחודיים נוספים, כגון: חייבים צעירים, חובות משפחתיים, כאלה שאינם חייבים חוזרים ועוד. הכל בכדי לייעל משמעותית את הגבייה היזומה הרכה ולהצליח בה עוד יותר. 

מנהל רשות האכיפה והגבייה, מר אורי ולרשטיין, אמר: "במהלך השנה האחרונה הפכה רשות האכיפה והגבייה לרשות אקטיבית ויוזמת. אנו רואים ביציאת חייבים מעולם החובות ערך עליון, ועל כן משקיעים רבות בהנעתם לתשלום החובות ובשיקומם הכלכלי. מדובר בפיילוט חדשני ומבורך אשר לוקחים בו חלק עשרות עובדות ועובדים מסורים ברשות. מהנתונים נראה, כי אנחנו בכיוון הנכון ונמשיך לפעול על מנת לסייע לכמה שיותר קהלי חייבים לסגור את חובם ולצאת לדרך חדשה. אני גאה ושמח כי את חג הפסח הזה חגגו כבר 2,915 אישה ואיש, אשר אינם חייבים כבר במערכת ההוצאה לפועל ואני משוכנע שבמהלך החודשים הבאים נראה אלפים רבים של חייבים נוספים יוצאים מעבדות לחירות".

חייבים בפיילוט ובכלל יכולים לשלם את חובם בשוברי בנק הדואר שיישלחו אליהם מהרשות וכן בקישור לתשלום שיקבלו ב-SMS וכמובן באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה או במוקד הטלפוני של רשות האכיפה והגבייה שמספרו: 35592*

 

הוצאה לפועל בעלי חובות מחיקת חובות כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד