ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
בראיון לתקשורת הבריטית

האלמן והאב השכול קרא להביא שלום בין ישראל לפלסטינים

הרב ליאו די שיושב בימים אלה שבעה אחרי שאשתו ושתי בנותיו הי"ד נרצחו בפיגוע טרור קטלני שהתרחש בחוה"מ פסח בבקעת הירדן, העניק ראיון לתקשורת הבריטית | בדבריו אמר שהוא מאמין שמשהו טוב יכול להגיע מהטרגדיה ושיבח את שר החוץ הבריטי ששינה את תגובתו לפיגוע

האלמן והאב השכול קרא להביא שלום בין ישראל לפלסטינים
ליאו די בהלוויית רעייתו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הרב ליאו די, ששכל שלושה מבני משפחתו, אשתו לוסי ושתי בנותיו, רינה בת 15 ומאיה בת 20, שנרצחו בבקעת הירדן בחול המועד פסח על ידי טרוריסטים פלסטינים, אמר לתקשורת הבריטית כי הוא גאה מאוד באשתו ובבנותיו, וקרא לקהילה הבינלאומית להתכנס יחד כדי להביא שלום בין ישראלים לפלסטינים.

בראיון לרשת 'סקיי ניוז' הבריטית בבית המשפחה בישוב אפרת, אמר הרב ליאו די כי הוא מאמין שמשהו טוב יכול להגיע מהטרגדיה ושיבח את ממשלת בריטניה על כך ששינתה את תגובתה לפיגוע.

"התקשרתי ללוסי, אין תשובה. התקשרתי למאיה, אין תשובה. התקשרתי לרינה, ולא ענתה. היינו קצת בפאניקה בשלב זה והסתכלתי על לינק משפחתי בגוגל וגיליתי שהם בצומת חמרה וזה נראה היכן שהיתה המתקפה הזו".

הרב ליאו המשיך: "הבן שלי קיבל באתר הזה תמונה של המכונית. רק המכונית, וזיהינו בה את המזוודות שלנו מכוסות בדם".

הם הסתובבו ונסעו חזרה לצומת אך המשטרה לא נתנה להם להתקרב לרכב. עם זאת, הוצגה להם תעודת הזהות של מאיה. בשלב זה, הם ידעו שהגרוע מכל קרה.

הוא סיפר על הרגעים הקשים: "נסענו חזרה בכביש המהיר לירושלים, הלכנו לבית החולים, לוסי נלקחה לטיפול נמרץ והוכנסה לניתוח. ביום שישי בערב הפיגוע הייתי בבית חולים והיו לי סיוטים ואז התעוררתי והמציאות שלי הייתה יותר גרועה מהסיוטים, אז חזרתי לישון ואז היה לי עוד סיוט. כל מה שיכולתי לדמיין זה הרגע של ההתרסקות והמחבלים והכדורים".

"בלילה שלמחרת החלטתי להתמקד בטוב ופתאום התמקדתי בשתי בנותיי שנותרו ובבני ואני חשבתי עליהם, והרגשתי תחושת רוגע והצלחתי לישון". לוסי מעולם לא שבה להכרתה ונפטרה מפצעיה שלושה ימים לאחר מכן.

"הכריזו שהיא מתה ביום שני, ובילינו את אחר הצהריים ההוא (יחד), היה לנו חצי שעה שעה כל אחד לדבר איתה, שרנו לה ביחד", אמר הרב די.

הרב די שיבח את שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי על שהקשיח את התגובה הבריטית הראשונית למתקפה ואמר שהוא קורא לזה "הצהרה חכמה", בהשוואה להצהרת בלפור בשנת 1917 שבריטניה הודיעה תתמוך בהקמת מדינה יהודית.

"אני מרגיש שהאמירה הזו אומרת שבריטניה עומדת חד משמעית נגד אלימות ונגד טרור, היא נקודת ציון בהיסטוריה הבריטית מבחינת הדרך שבה היא מתמודדת עם מדינת ישראל. עד עכשיו, לא היה גינוי חד משמעי לאלימות, למעשה היה סוג מאוד של גינוי מאולץ של אלימות, שלדעתי זה מעט אשמתו של משרד החוץ", אמר

"הוא עשה את הדבר הנכון, הוא עשה את הדבר האמיתי ואני יכול רק להודות לו מעומק ליבי. זו עשויה להיות תחילתו של מעגל חדש של שלום. אנחנו צריכים להפסיק לתת לטרור כל צוהר אפשרי של טוב, אנחנו צריכים לגנות אותו על הסף, זה רוע גמור, טרוריסטים הם רשע גמור. צריך להגיד להם את זה ולהתייחס אליהם ככאלה".

"אני לא חש כלפיהם שום שנאה. אני מרגיש שכוחות הביטחון הישראליים יעשו מה שהם בדרך כלל עושים, זה לעקוב אחריהם ולמצות איתם את הדין, מה שלדעתי נכון כי זה מונע את הפיגוע הבא שהם עלולים לעשות. יש לי אמונה, יש לי תקווה ואני מאמין שהאלימות בעצם נגרמת על ידי אחוז קטן מהאוכלוסייה הפלסטינית והרוב המכריע של הפלסטינים הם אנשים טובים".

הרב סיים את דבריו: "הם הקורבנות העיקריים של המשטר הפלסטיני, וכך גם האנשים בעזה קורבנות המשטר שלהם".

האחיות די ליאו די לוסי די פיגוע טרור בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד