כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חושש מפוטין ומג'ינפינג

בכיר רפובליקני השווה את נשיא סין להיטלר

חבר הקונגרס מייקל מקאול, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, חושש כי סין תפלוש לטייוואן. הוא השווה את נשיא סין שי ג'ינפינג להיטלר. כשנשאל לגבי ההשוואה, הוא עמד על ההשוואה שלו בין שי להיטלר, וטען שרוסיה וסין יחד מהוות איום שלא נראה במשך דורות

בכיר רפובליקני השווה את נשיא סין להיטלר
חבר הקונגרס מייקל מקאול צילום: צילום מסך

יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים של ארה"ב, טוען כי בייג'ין עשויה בסופו של דבר לפלוש לטייוואן, או לחסום את האי. חבר הקונגרס מייקל מקאול השווה את נשיא סין שי ג'ינפינג להיטלר בעודו יושב עם סגן נשיאת טייוואן. את הדברים הוא אמר במהלך שהותו בטייוואן עם משלחת אמריקאית.

הוא אמר למארחיו בנאום כי "ארה"ב עומדת איתכם ותגן עליכם", לאחר מכן, עצר מקאול לזמן קצר על הדוכן כדי לאפשר למתרגם להתחיל להעביר את דבריו לפקידים טייוואנים אחרים. זה היה מספיק זמן עבור חלק מהחברים והעוזרים שישבו בקרבת מקום להחליף מבטים פעורי עיניים.

מקאול כנראה הרגיש שהלך רחוק מדי, וריכך את זה בהצהרה מאוחרת יותר ל'פוליטיקו': "אנחנו מגנים על טייוואן על ידי חימוש ואימון שלה כדי להגן עליה, במידת הצורך".

הוא אמר כי תוצאות מלחמת אוקראינה עשויות להשפיע על התנהגותה של סין כלפי שכנותיה. "זו האסטרטגיה של פוטין ושל שי והברית הלא קדושה שהם כרתו יחד, אני לא מבין למה אנשים מסוימים פשוט לא יכולים לראות את זה".

הסיכונים הביטחוניים הם אמיתיים. שעות לפני שנפגש מקאול עם נשיאת טייוואן, צאי, סין הודיעה על שלושה ימים של תרגילים צבאיים באש חיה ברחבי האי, והביאה את יחסי ארה"ב-סין לשפל לאחרונה, ומאוחר יותר הודיעה על סנקציות נגד מקאול, שאותן הוא ראה "אות כבוד".

בראיון, מקאול לא שינה מעמדתו, הוא עמד על ההשוואה שלו בין שי הסיני להיטלר, וטען שרוסיה וסין יחד מהוות איום שלא נראה במשך דורות. "באמת שלא ראינו דבר כזה, בקנה מידה כזה ואיום על אירופה והאוקיינוס ​​השקט, מאז מלחמת העולם השנייה", אמר.

פוליטיקו ארה''ב סין מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד