ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מתכונן לטקס ההכתרה

עושרו של המלך גדול יותר מהעושר של אמו המלכה המנוחה

ההון האישי של המלך צ'ארלס הוא 600 מיליון ליש"ט. גבוה בהרבה מאמו המלכה המנוחה, שהונה נחשב  370 מיליון ליש"ט בשנה שעברה. בין 2011 ל-2022, המלך צ'ארלס הגדיל את הרווחים השנתיים של דוכסות קורנוול ב-42.6% ל-25.4 מיליון פאונד

עושרו של המלך גדול יותר מהעושר של אמו המלכה המנוחה
המלך צ'ארלס השלישי צילום: The Royal family

למלך צ'ארלס השלישי יש הון עצום, מה שהופך אותו לעשיר אפילו יותר מאמו, המלכה אליזבת השנייה המנוחה. הונו האישי של המלך הוא 600 מיליון ליש"ט, גבוה בהרבה מהמלכה המנוחה, שהונה נחשב 370 מיליון ליש"ט בשנה שעברה. המלך צ'ארלס מתכונן לטקס ההכתרה ב-6 למאי הקרוב כ-2000 אורחים צפויים להגיע.

במהלך השנים, צ'ארלס חסך חלק מהרווחים שקיבל מדוכסות קורנוול וגם הרוויח כסף באמצעות פיתוח דיור, מגוון ביסקוויטים ובירה, כמו גם אורח חיים חסכני הקשור לאיכות הסביבה. אחד מעוזריו לשעבר אמר ל'דיילי מירור' שהמלך צ'ארלס ארגן מחדש את הכספים שלו בקפידה לאחר הסדר הגירושים שלו מהנסיכה דיאנה בשנות ה-90.

יועצו לשעבר של המלך אמר שצ'ארלס "שומר קצת כסף" מהדוכסות - ולמרות שלא נתן סכום מדויק, זה תואר כ"כמה עשרות מיליונים". כמו כן, ידוע שהמלך מקפיד על כיבוי אורות ובמהלך ראיון בעבר לתקשורת הבריטית, הוא אמר שהוא שונא לזרוק כל דבר במיוחד פריטי לבוש, אם הוא יודע שיוכל לעשות בהם שימוש חוזר בעתיד.

בין 2011 ל-2022, המלך צ'ארלס הגדיל את הרווחים השנתיים של דוכסות קורנוול ב-42.6% ל-25.4 מיליון פאונד. לפני יותר מ-30 שנה, הוא מכר מוצרי מזון תוצרת מקומית, המוצרים כללו בתחילה ביסקוויטים ואחריהם בירה, רפואת צמחים וכלי גינה.

הוא הרוויח כסף רב מהשכרת נכסים מסחריים בלונדון, מילטון קיינס וקורנוול. צ'ארלס הוא הבעלים של אחוזת קראון, שמחזיקה בעושר מלכותי של 15.6 מיליארד ליש"ט, אך אינו יכול למכור נכסים מכיוון שהמוסד אינו תלוי במשפחת המלוכה. הסופר המלכותי רוברט הארדמן אמר: "הרבה אנשים אכן מתבלבלים לגבי הכספים המלכותיים - חושבים בטעות שמשפחת המלוכה הבעלים האישית של אחוזת הכתר והדוכסות.

"המלוכה שלנו באמת לא עשירה כמו שאנשים רבים מאמינים. אני בהחלט לא חושב שהמלך הוא מיליארדר".

למלכה המנוחה היה גם תיק השקעות גדול, העשוי ממניות ואיגרות חוב, ששוויו מוערך בכ-100 מיליון ליש"ט. לא ברור כמה בדיוק קיבל צ'ארלס מאביו הנסיך פיליפ, שכן צוואתו לא פורסמה. צוואתה הסגורה של המלכה אליזבת הונחה בכספת בלונדון יחד עם למעלה מ-30 צוואות של בכירי המלוכה האחרים שמתו מאז 1910.

המלך צארלס המלכה אליזבת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד