כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דיבר על חיסול היהודים

הסתער על הקפיטול וקיבל 3 שנות מאסר

שלוש שנות מאסר לנאצי בוירג'יניה שהחזיק נשק ומשתיקי קול בניגוד לחוק ללא שדיווח עליהם. בנוסף עומד האיש בן 41 לדין בגין שיבוש הליכי חקירה בחקירת ההתפרצות לבנין הקפיטול ב-2021 לאחר ניצחון ביידן בבחירות האחרונות בארה"ב. הוא צפוי לחמש או שש שנות מאסר נוספות

הסתער על הקפיטול וקיבל 3 שנות מאסר
אילוסטרציה צילום: pexels

האצ'ד ספיד, גבר אנטישמי בן 41, חייל מילואים בחיל הים בארה"ב שתואר על ידי התובעים כ"נאצי חמוש בכבדות" נידון ביום חמישי האחרון על ידי השופט האמריקאי מייקל נחמנוף באלכסנדריה, וירג'יניה, לשלוש שנות מאסר פדרלי בגין החזקת נשק לא חוקי, כולל משתיקי קול, הנשק לא נרשם ברשויות כפי שהחוק דורש.

משרד התובע של ארה"ב עבור המחוז המזרחי של וירג'יניה מסר כי משתיקי הקול נמכרו באינטרנט על ידי חברה מג'ורג'יה. ההאשמות נגד ספיד בווירג'יניה נפרדות מהאשמות בגין שיבוש הליכי חקירה מה-6 בינואר 2021 בהסתערות על הקפיטול, הוא יעמוד לדין בגין האישומים הללו בחודש הבא בוושינגטון הבירה, הוא צפוי לעונש של חמש עד שש שנים.

גזר הדין שהטיל השופט המחוזי של ארה"ב, מייקל נחמנוף, בבית המשפט הפדרלי באלכסנדריה היה רק ​​חמישה חודשים פחות מהתקופה שביקשו התובעים הפדרליים וארוכה בהרבה מהתקופה של שנה אחת שדרשו עורכי הדין של ספיד, כך דיווחה התקשורת המקומית.

ה-FBI הודיע כי ספיד שיבח את כתביו של אריק רודולף, טרוריסט מהפארק האולימפי ב-1996 באטלנטה, ואת טד קצ'ינסקי, טרוריסט נוסף. ספיד שיבח את המאמצים הג'יהאדיסטים לחסל אנשים יהודים, וכינה את היטלר "אחד האנשים הטובים ביותר שהיו אי פעם על פני כדור הארץ", ואמר "אני באמת רוצה שמישהו כמו היטלר יקום ויגיד שאנחנו הולכים לעמוד על שלנו. נגד השריפה המוסרית הזו שאנחנו רואים בעולם המערבי".

בשיחות מוקלטות עם סוכנים ט, ספיד השמיעה גם הערות אנטישמיות והציע לפגוע ביהודים במעשי אלימות. הוא גם אסף מזכרות ניאו-נאציות.

השופט ששפט אותו, יהודי, ואמר שספיד בגד ב"כל מה שהתחייב להגן עליו" ודעותיו הקיצוניות ומאגר ניכר של כלי נשק שהחזיק מהווים סכנה לחברה. "קשה להבין איך מישהו יכול להסיק שהאנשים הללו (היטלר וכו') יכולים להיות השפעה חיובית על כל אחד, הם הרבה פחות מודלים לחיקוי ראויים להערצה וחיקוי", אמר השופט נחמנוף, ושאל את ספיד: "שירתת את המדינה שלך בכבוד עד שירדת בדרך שהובילה אותך לכאן. אז למה? למה?".

ה-FBI חקר את ספיד במשך יותר משנה לאחר המהומות בקפיטול וגילה שהוא הוציא יותר מ-40,000 דולר על נשק ותחמושת לאחר המרד, וסיפר לחברים שהוא מתכונן להתמוטטות בטוחה של הממשלה.

עוזר התובע האמריקאי תומס טרקסלר אמר בגזר הדין שספיד "דיבר על מחיקת האוכלוסייה היהודית", בהתבסס על הצהרותיו של ספיד לסוכן FBI סמוי.

ספיד היה מעורבת גם ב-Proud Boys, ארגון ניאו-פאשיסטי ימני קיצוני בצפון אמריקה שמקדם ועוסק באלימות פוליטית. טרקסלר ציין: "הוא דיבר על לימוד המניפסטים של אריק רודולף כדי להמציא תוכנית משחק טובה יותר ממה שהייתה להם".

מהומות הקפיטול נאצי משתיק קול אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד