ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
30 חיילים על הסיפון

טייס רוסי ניסה לפוצץ מטוס בריטי עמוס בחיילים

מטוס רוסי ניסה לפוצץ מטוס בריטי עמוס בחיילים בריטים מעל הים השחור, כך חושפים מסמכים שהודלפו. המטוס הבריטי נשא צוות של 30 חיילים מעל הים השחור כאשר טייס רוסי חשב שיש לו אישור לירות, כך חשפו מסמכים סודיים. אך עקב תקלה הטיל לא פגע במטוס

טייס רוסי ניסה לפוצץ מטוס בריטי עמוס בחיילים
מטוס בריטי RC-135 צילום: Pixabay

מטוס קרב רוסי ניסה לפוצץ מטוס של חיל האוויר הבריטי מעל הים השחור, כך חשפו פקידי הגנה אמריקאים. מה שהייתה יכולה להיות פעולת מלחמה נמנעה ברגע האחרון לאחר שהטיל סבל מתקלה במטוס הקרב Su-27 של מוסקבה.

מטוס RC-135 של בריטניה נשא צוות של עד 30 חיילים כאשר הטייס הרוסי חשב שיש לו רשות לירות, כך על פי דו"ח סודי של מודיעין אמריקאי שדלף לרשת.

בשנה שעברה חשף שר ההגנה הבריטי בן וואלאס כמה פרטים על התקרית ואמר שהטיל שוגר במקרה עקב "תקלה טכנית". אך התברר כי ההתנגשות בשנה שעברה הייתה חמורה בהרבה ממה שחשבו, לאחר שהמסמכים הסודיים הודלפו לרשת. אם טיל רוסי היה מוריד את המטוס הבריטי, ייתכן שבריטניה ובעלות בריתה בנאט"ו היו נאלצות לצאת למלחמה מול רוסיה, כך דיווח ה'דיילי מירור'.

שני פקידי הגנה אמריקאים הגיבו על ההדלפה ביום חמישי בראיון ל"ניו יורק טיימס". התברר כי הטייס הרוסי חשב בטעות שקיבל אישור ממפעיל מכ"ם על הקרקע לירות לעבר המטוס הבריטי ולהפיל אותו ב-29 בספטמבר. הטייס, שננעל על המטוס הבריטי, ירה, אך הטיל לא שוגר כראוי.

המטוס הבריטי היה במרחב האווירי הבינלאומי מול חופי קרים הכבושים בידי רוסיה. טייסי המטוס הרוסי לא היו בטווח הראייה של המטוס הבריטי, אך היו מצוידים בטילים המסוגלים לפגוע בו, אמרו מספר גורמים. אחד הגורמים שעודכן על המפגש כינה אותו "ממש ממש מפחיד".

לאחר שהתבקש להגיב על הדיווח של ה"ניו יורק טיימס" ועל המסמך שהודלף, אמר פקיד הגנה בריטי בהצהרה לעיתון, "חלק ניכר מהתוכן של הדיווחים הללו אינו נכון, והוא שונה. אנו מזהירים בתוקף מפני מי שייקח את אמיתות הטענות הללו כערך נקוב ונמליץ להם להקדיש זמן לפקפק במקור ובמטרה של הדלפות כאלה".

מלחמת אוקראינה רוסיה הים השחור בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד