כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחד הנפגעים עדיין נעדר

העגורן שקרס יחולץ מהמים; זוהי עלות הפינוי

כחודש חלף מאז קריסת העגורן של חברת החשמל אל תוך המים. אחד משני הנפגעים באסון, ניר דקל עודנו נעדר מתחת למים. בקרוב יחלו עבודות פינוי השברים מתוך המים בעלות של מיליונים

העגורן שקרס יחולץ מהמים; זוהי עלות הפינוי
העגורן שקרס באשקלון צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

כחודש לאחר קריסת עגורן הפחם של חברת החשמל מול חופי אשקלון בעקבות מזג האוויר הסוער, הוא עדיין שוכב מפורק בתוך המים ובקרוב עתידים צוותים לחלץ את שבריו.

לפי הדיווח ב'כלכליסט', מלאכת הפינוי מתוך המים עשוי להימשך כחודשיים ימים ועלותה תעמוד על 12.5 מיליון דולרים - שווה ערך לכ-46 מיליון שקלים. הפינוי יכלול גם את שינוע הריסות העגורן לנמל אשדוד ופינוי קרקעית הים, אך לא את עלות שיקום המזח והפעלתו מחדש שזו כבר מלאכה רבה בפני עצמה.

עוד מדווח כי העבודה תבוצע על ידי חברת מר-טר, חברה בת של קבוצת רימון, לאחר שזכתה בהליך מכרזי של חברת החשמל. התשלום עבור הפינוי צפוי להגיע מכספי הביטוח של חברת החשמל.

לפני כחודש ב-14 במרץ, בעקבות רוחות סוערות שנשבו בעוצמה של 150 קמ"ש בחופי ישראל, קרס אחד מהעגורנים המובילים פחם לתחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון. קריסת העגורן הובילה למותו של נפתלי אדרי, גמלאי חברת החשמל. מפעיל העגורן, ניר דקל, עדיין נעדר מתחת למים מזה למעלה מחודש.

עגורן קרס אשקלון פינוי חברת החשמל פחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד