כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה - כן יש דבר כזה

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, חיוני להבין את הזכויות והאפשרויות שלכם לבקש פיצויים

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה - כן יש דבר כזה
תאונת דרכים צילום: freepik

תאונות דרכים הן אירוע שכיח בכבישים שלנו, והן עלולות לגרום לפציעות קשות, נזק לרכוש וטראומה רגשית. אולם, מה קורה כאשר תאונת דרכים כוללת גם פעילות שהייתה קשורה לעבודה? במקרים כאלה, הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצוי בגין פציעותיו והפסדיו בהתאם לחוק ולפסיקה. במאמר זה נבחן את המושג תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה ומה המשמעות לאדם שביצע את המשימה שקשורה לעבודתו שלו.  

מהי תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה מתרחשת כאשר עובד מעורב בתאונת דרכים תוך כדי ביצוע מטלה הקשורה לעבודה שלו. המטלה יכולה להיות ביצוע של שליחות מסוימת בעבור החברה שבה אתה עובד, נסיעה ברכב החברה ואפילו נסיעה למקום העבודה או בחזור ממנו. במקרים כאלה, הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצויים אשר מוגדרים כפיצויים לנפגעי תאונות עבודה וכמובן התאונה עצמה עשויה להיות מוגדרת כתאונת עבודה. פיצויים אלו יכולים לכלול הוצאות רפואיות, הפסדי שכר וקצבאות נכות. לדוגמא, נניח שאתה נהג משלוחים של מסעדה ובזמן ביצוע משלוח אתה מעורב בתאונת דרכים. במקרה כזה, הפציעות וההפסדים שלך שנגרמו באותה התאונה ייחשבו הם כתאונת עבודה ככל הנראה וזאת מאחר שהתאונה התרחשה במהלך העבודה.  

איך עובדים פיצויים עקב לתאונות דרכים שהן גם תאונות עבודה?

בכל מקרה של תאונת עבודה גם אם מדובר בתאונת דרכים ישנה זכאות מסוימת לפיצויים בהתאם לחוק וכמובן לפסיקה. המשמעות היא שגם אם הייתם אשמים בתאונת הדרכים, עדיין יתכן ואתם תהיו זכאים לפיצויים בהתאם לנסיבות המקרה. על מנת להוכיח את הזכאות לפיצויים אלו יהיה צורך להוכיח שהפציעות שלך נגרמו כתוצאה מפעילות הקשורה לעבודה, כגון נהיגה ברכב חברה או ביצוע שליחויות עבור המעסיק שלך. כמו כן, עליך לדווח על התאונה למעסיקך בהקדם האפשרי וכן לפנות לטיפול רפואי בהקדם. לאחר מכן מומלץ ליצור קשר עם איש מקצוע בדמות עורך דין תאונות עבודה ולהסביר לו שמדובר בתאונת דרכים בדרך לעבודה או כל דבר אחר הקשור לעבודה והוא יידע להכווין אתכם כיצד לפעול.  

אילו הטבות ניתן לקבל במסגרת פיצויי עובדים בגין תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

אם נקלעתם לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, יתכן ואתם זכאים למספר סוגי הטבות במסגרת החוק והפסיקה. פיצוים אלו יכולים לכלול הוצאות רפואיות: פיצוי המיועד לכיסוי של עלות הטיפול הרפואי בפציעותיך, כגון חשבונות בית חולים, שכר טרחת רופא ותרופות מרשם. הפסדי שכר: אם אינך מסוגל לעבוד עקב פציעותיך, ייתכן שתזדקק לפיצוי עקב אובדן השכר. גובה הפיצוי שתקבל יהיה תלוי בחומרת הפציעות שלך ובשכרך לפני התאונה. קצבאות נכות: אם הפציעות שלך חמורות מספיק כדי לגרום לנכות ארוכת טווח, אתה עשוי להיות זכאי לקצבת נכות.  

לסיכום, אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, חיוני להבין את הזכויות והאפשרויות שלכם לבקש פיצויים. אם יש לכם שאלות לגבי זכאותכם להטבות פיצויי עובדים, עדיף להתייעץ עם עורך דין מנוסה לפיצויי עובדים.

תאונת דרכים תאונת עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד