כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"תמשיכו להפיץ שנאה"

שר המורשת דוחה את הדיווחים כי לא יממן את המיזם שפועל בשבת

השר עמיחי אליהו מגיב לדיווחים כי המשרד בראשותו לא יתקצב את מיזם שבת ישראלית וטוען: "מעולם לא הודעתי על סגירת פרויקט שבת ישראלית". אליהו הוסיף: "אין לי בעיה שיימשך, אבל כרגע אין תקציב עד אישור תקציב המדינה"

שר המורשת דוחה את הדיווחים כי לא יממן את המיזם שפועל בשבת
השר עמיחי אליהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המורשת עמיחי אליהו התייחס הבוקר (שני) לסערה שפרצה בעקבות הדיווחים כי החליט להפסקי את מימון מיזם "שבת ישראלית" ואמר: "חברים, צר לי לאכזב, אבל מעולם לא הודעתי על סגירת פרויקט שבת ישראלית. כשנשאלתי לגביו עניתי, שאין לי בעיה שיימשך, אבל כרגע אין תקציב עד אישור תקציב המדינה".

אליהו הוסיף: "ללא קשר לזה, נשאלתי איזה סוגי תכניות אני מעוניין בקידומן, וסיפרתי למשל על שישי מסורתי והבאת תלמידים לאתרי מורשת. לא במקום ולא על חשבון. תמשיכו להפיץ שנאה".

כזכור, הבוקר דווח כי מיזם ״שבת ישראלית״ הפועל בשבת צפוי להיות מופסק. בחודש האחרון המיזם תוקצב על ידי מפעל הפיס והרשויות המקומיות בתקציב שהוגדר "חירום" אחרי שהסמכות על המיזם עברה למשרד המורשת.

כעת, עם סיום התקציב השר עמיחי אליהו שאמון על המיזם החליט שלא להקצות לו תקציב ממשרדו. בכירים הקשורים למיזם טענים כי השר אליהו לא רוצה לתקצב מיזם הפועל בשבת.

המיזם כזכור, אפשר כניסה בסופי שבוע לכ-100 אתרי מורשת ללא עלות. במטרה להנגיש לציבור הרחב את אתרי המורשת. המיזם התחיל במארס 2021 תחת כהונת שר התרבות חילי טרופר.

ממשרד המורשת נמסר בתגובה: ״עם אישור תקציב המדינה המשרד יקדם שורת פרויקטים ויוזמות שירחיבו וינגישו את המורשת הלאומית לציבור בדרכים מגוונות וחדשניות״.

עמיחי אליהו שבת ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד