כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ניקוי שטיחים מקיר לקיר: כך תעשו את זה נכון

ניקוי שטיחים מקיר לקיר לרוב מצריכים איש מקצוע מנוסה שאמור לבצע את הניקוי בעזרת מכשור מקצועי, אבל כדי לשמור על השטיח נקי אפשר לבצע ניקוי לבד מדי פעם

ניקוי שטיחים מקיר לקיר: כך תעשו את זה נכון
ניקוי שטיחים צילום: freepik

שאיבת השטיח

שאיבת אבק היא השלב החשוב ביותר בשמריה ותחזוקה של שטיחים מקיר לקיר וכמובן של שטיחים בכללי.שאיבה יסודית תסיר לכלוך, אבק ושאר פסולת שנאספה על סיבי השטיח וזה מלבד הניקוי יעזור גם בשמירה על הבריאות ומניעת אלגריות שונות. אנו ממליצים לבצע שאיבת אבק פעם בחודש, אנו מבינים ששטיחים מקיר לקיר לרוב גדולים, ולכן אנו ממליצים פעם בחודש. 

ניקוי כתמים משטיח מקיר לקיר

ניקוי כתמים נקודתי נועד כדי להסיר כתמים קשים שבשטיחים. במקרים שהכתמים רק נוצרו יש חשיבות לבצע טיפול בכתמים אלו בהקדם האפשרי כדי למנוע מהם להתפשט ולהיות גדולים יותר. הניקוי נקבע לפי סוג הכתם בהתאם לסוג הכתם. מכיוון שאינכם אנשי מקצוע חשוב תמיד לבדוק את המוצר על אזור לא בולט של השטיח תחילה כדי לוודא שהוא לא ישנה או פוגע בסיבים.

ישנם שיטות וטכניקות שונות להסרת כתמים. ישנם כתמים הדורשים טכניקות שונות, לכן חשוב לזהות את סוג הכתם לפני שמנסים להסיר אותו. לדוגמה, כתמים על בסיס חלבון כמו דם, ביצה ומוצרי חלב צריכים להיות מטופלים בתמיסת חומר ניקוי, בעוד שכתמים על בסיס שמן כמו שומן ושמן דורשים מנקה ממס. בנוסף, כתמים מסוימים עשויים לדרוש שילוב של טכניקות, כגון ספיגה במגבת רטובה ולאחר מכן טיפול בתמיסת חומר ניקוי. שימוש בטכניקה לא נכונה עלול להחמיר את הכתם, לכן חשוב להכיר את הטכניקות הנכונות להסרת כתמים. חומרי ניקוי מקצועיים זמינים גם כדי לסייע בהסרת כתמים קשים, והם יכולים לספק עצות מועילות כיצד לנקות כראוי שטיחים.

נטרול ריחות מהשטיח

ישנם שטיחים הסובלים מריחות לוואי, בעיה זו נחשבת ללא נעימה ומחייבת חיטוי ונטרול ריח כדי להחזיר את האווירה הנעימה בחלל החדר או המשרד.. ריחות יכולים להיגרם מקפה או חלב שנשפכו על השטיח, אוכל, שתן של חיות מחמד ועוד ריחות שעלולים להיספג בסיבי השטיח. מנקים מקצועיים יכולים להשתמש בכלים ובטכניקות מיוחדות להסרת ריחות מהשטיחים, בעזרת מנטרלי ריח ומכונות הזרקה ויניקה. חברות ניקוי שטיחים יכולות גם לבצע ניקוי נגד אלרגיות, כגון קרדית אבק, קשקשים של חיות מחמד ועובש, שעלולים לגרום לאלרגיות ולבעיות בריאותיות אחרות.כדי להימנע מהצטברות בקטריות ו סכנה להתפתחות אלרגיות, יש לבצע ניקוי שטיחים על בסיס קבוע כדי להבטיח שהשטיחים ישארו נקיים ככל שניתן עד שמזמינים מחברה מקצועית שירותי ניקוי שטיחים מקיר לקיר שתבצע ניקוי עמוק ויסודי. מנקי שטיחים מקצועיים יכולים לעזור להבטיח ניקוי ותחזוקה של שטיחים כראוי, והם יכולים גם להציע עצות כיצד לתחזק נכון שטיחים בעתיד. . בעזרת ניקיון שוטף ותחזוקה נכונה, שטיחים יכולים להחזיק מעמד לאורך שנים ולספק אווירה נוחה ומזמינה בכל בית.

ניקוי שטיחים מקיר לקיר הוא חלק חיוני בשמירה על סביבת מגורים או עבודה נקייה ובריאה. עם טיפול ותחזוקה נאותים, שטיחים יכולים להיראות ולהרגיש כמו חדשים במשך שנים רבות.

מאמר זה נכתב על ידי נתנאל מחברת קלין אקס המעניקה שירותי ניקוי שטיחים מקיר לקיר בפריסה ארצית.

שטיחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד