כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עומדים על הרגליים

החיילים האוקראינים שעברו שיקום בישראל שבים הביתה

באירוע מרגש נפרד הצוות הרפואי מהחיילים הפצועים שעברו תהליך שיקום מלא במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית. רבה הראשי של קייב הרב יונתן מרקוביץ: "בחודש החירות, אנחנו זוכרים גם את החירות שמוענקת לאזרחי אוקראינה בזכות גיבורים כמו החיילים האלה שכעת חוזרים למולדתם ולמשפחתם"

החיילים האוקראינים שעברו שיקום בישראל שבים הביתה
החיילים האוקראינים חוזרים לאוקראינה צילום: מרכז לווינשטיין

שני חיילים אוקראינים קטועי גפיים המשתקמים בלוינשטיין חוזרים לביתם באוקראינה: החיילים ויקטור ברשדסקי וולדיסלב בנדר סיימו תקופת אשפוז במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית. החיילים שנפצעו במלחמה באוקראינה כולל ילד בן 13, עברו תהליך שיקום שנמשך חודשיים וחצי, במהלכו הותאמו להם תותבות והם הוכשרו לשימוש בהן.

במפגש פרידה מרגש שהתקיים במשרדו של מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, ד"ר חגי אמיר, נכחו אלון שוהם, מנהל מש"ב חו"ל במשרד החוץ, ד"ר סיגל עזרא וליאת שיק-נוה נציגות אגף השיקום במשרד הבריאות, איהור רומן הנספח הכלכלי ואחראי תחום רפואה בשגרירות אוקראינה בישראל, הרב יונתן מרקוביץ רבה הראשי של קייב. במפגש השתתף גם הצוות הרפואי שנטל חלק בטיפול בחיילים הפצועים: ד"ר סרגיי קוטיקוב וד"ר אמיר חיים, הפיזיותרפיסט אחמד מואסי והמרפאה בעיסוק, אורלי דיאמנט גומז, מהמחלקה לשיקום אורתופדי בלוינשטיין.

החיילים הודו לצוותים במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין על הטיפול בהם וציינו את הניסיון המקצועי הרב בטיפול בקטועים לצד החיבוק החם שקיבלו לאורך כל תקופת השיקום.

רבה הראשי של קייב הרב יונתן מרקוביץ', שליווה את החיילים בתקופת השיקום בלוינשטיין: "החיילים הגיבורים ולדיסלב וויקטור, חוזרים לביתם בחודש ניסן שהוא חודש החירות. החירות באוקראינה היום שונה, בזכות מה שהם נתנו והקריבו יחד עם חבריהם החיילים שעומדים על המשמר כדי למנוע את הסכנה שנשקפת לחירות של האזרחים באוקראינה מגורמים חיצוניים. זכיתי לבקר אותם מספר פעמים ולשוחח איתם על מצבם ועל הגעגועים שלהם לאוקראינה. היה מרגש לראות את ההתקדמות הגדולה שהם עשו בשיקום בישראל ועל כך תודתי נתונה בשם כל אזרחי אוקראינה לצוות הרפואי במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין ולמשרד החוץ שסייע בהבאתם לישראל והחזרתם כעת לביתם ומשפחותיהם באוקראינה".

ממשרד החוץ ומש"ב נמסר כי המבצע להבאת החיילים האוקראינים לשיקום בישראל הינו יוזמה משותפת של משרד החוץ ואגף השיקום במשרד הבריאות, כחלק מהתמיכה שישראל מעניקה לאוקראינה מתוך מענה לצרכים האוקראינים ותוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל.

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים שיקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד