ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
להוקיר את שורדי השואה

האיחוד האירופי: מרכינים ראשינו לזכר היהודים שנרצחו באכזריות

משלחת האיחוד האירופי בישראל פרסמה הצהרה לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה שחל היום. "אנו מתחייבים להשמיע קולנו בתוקף בכל פעם ובכל מקום שהאנטישמיות מרימה ראש. בלתי מתקבל על הדעת ששוב מתפשטת שנאת יהודים. לא נענוד שלובי ידיים כאשר יהודים מותקפים או מוטרדים"

האיחוד האירופי: מרכינים ראשינו לזכר היהודים שנרצחו באכזריות
מחנה אושוויץ צילום: ישי ירושלמי

משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל פרסמה הצהרה בהסכמה עם ראשי הנציגויות של האיחוד האירופי בישראל: בהצהרה נאמר כי "ההיסטוריה של השואה מזכירה לנו בהתמדה כי אסור לנו להישאר אדישים לאלימות המונעת על ידי שנאה לעם או לקבוצה".

המכתב המלא

אנחנו, נציגים של האיחוד האירופי ושל 26 השגרירויות של המדינות חברות האיחוד האירופי בישראל, מרכינים את ראשינו היום לזכר שישה מיליון גברים, נשים וילדים יהודים אשר נרצחו באכזריות בשואה. אנו מצדיעים לכל אלה אשר עברו בגיא הצלמוות ואחר כך מצאו בעצמם את הכוח לבנות מחדש את חייהם בישראל, באירופה וברחבי העולם. עם חלוף השנים, אנחנו צריכים להוקיר את שורדי השואה אשר עדיין נמצאים עמנו ולהיות קשובים ללקחי סיפוריהם הטראגים, אך פעמים רבות מעוררים השראה.

יום השואה השנה יעמוד בסימן יום השנה ה 80 להתקוממות גטו ורשה, אשר הפכה לסמל של ההתנגדות היהודית לצוררים הנאצים ובאופן כללי לגבורה. היום אנו חולקים כבוד לאותם אמיצים אשר השיבו מלחמה, ואבלים על אלה שנפלו בקרב למען החירות. ההיסטוריה של השואה מזכירה לנו בהתמדה כי אסור לנו להישאר אדישים לאלימות המונעת על ידי שנאה לעם או לקבוצה. כל אידיאולוגיה השוללת מאנשים את כבודם כבני אנוש ואת זכויותיהם חייבת להיתקל בגינוי חד משמעי מצדנו.

אנו מתחייבים להשמיע קולנו בתוקף בכל פעם ובכל מקום שהאנטישמיות מרימה ראש. בלתי מתקבל על הדעת ששוב מתפשטת שנאת יהודים. לא נענוד שלובי ידיים כאשר יהודים מותקפים או מוטרדים, כאשר מופצות תיאוריות קונספירציה כוזבות או סטריאוטיפים , כאשר השואה מוכחשת או מסולפת, כאשר מטילים ספק בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלום ובביטחון.

אך במילים אין די. האסטרטגיה הכוללת של האיחוד האירופי למלחמה באנטישמיות ולטיפוח חיים יהודיים (2021– 2030) מונה 95 פעולות קונקרטיות אשר ננקוט. יותר ממחציתן כבר החלו להתבצע.

"הנאציזם עלה בתוך ניצול דרכים דמוקרטיות, ומשום שהנחנו לרעיונות מסוימים להתפשט, משום שלא ידענו כיצד לגנות את הרוע, וכך התקדם והפך לרוע המוחלט", אמרה ניצולת השואה והנשיאה לשעבר של הפרלמנט האירופי סימון וויל. בזמנים קשים אלה, אנחנו האירופאים מסורים יותר מתמיד ללמוד וליישם את לקחי הטרגדיה שהתרחשה ביבשת שלנו.

זו הצהרה משותפת המוסכמת על ידי שגריר האיחוד אירופי למדינת ישראל ושגרירי כל המדינות החברות של האיחוד האירופי המיוצגות בישראל, והן: אוסטריה, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, הרפובליקה הצ'כית, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, מלטה, הולנד, פולין, פורטוגל, רומניה, סלובקיה, סלובניה, ספרד ושבדיה.

יום השואה והגבורה האיחוד האירופי אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד