ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מאחורי הקלעים

פרסום ראשון: מונו חברים חדשים למועצת חכמי התורה של ש"ס

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': מינויים חדשים היום למועצת חכמי התורה של ש"ס: הגאון רבי שלמה בן שמעון, הגאון רבי שלמה מחפוד, הגאון רבי שמואל בצלאל ראש ישיבת 'פורת יוסף' והגאון רבי אברהם סאלים. כל הפרטים על קבלת ההחלטה מאחורי הקלעים וגיל הסף של הרבנים

פרסום ראשון: מונו חברים חדשים למועצת חכמי התורה של ש"ס
החברים הגר"א סאלים, הגר"ש מחפוד, הגר"ש בן שמעון והגר"ש בצלאל צילום: יעקב כהן ושוקי לרר

לאחר התייתמות ההנהגה הרבנית הספרדית עם הסתלקותם של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה, וכן של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה ומרן זקן חברי המועצת הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל שהסתלקו לעולמם בשנה האחרונה, מונו היום (ראשון) חברים חדשים למועצת.

כעת, אחרי שנים רבות מאז מונו הגאון רבי דוד יוסף והגאון רבי ראובן אלבז, מונו חברים חדשים, ביניהם הגאון רבי שלמה מחפוד גאב"ד יורה דעה ורבה של יהדות תימן, הגאון רבי שלמה בן שמעון גאב"ד נווה ציון וזקן רבני ספרד, הגאון רבי שמואל בצלאל ראש ישיבת 'פורת יוסף' בעיר העתיקה בירושלים, והגאון רבי אברהם סאלים ראש ישיבת 'מאור התורה' בירושלים שיכהנו לצד זקן המועצת הגר"מ מאיה והגר"ד יוסף והגר"ר אלבז.

עם סיום תפקידו כרב הראשי לישראל בעוד מספר חודשים צפוי הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף להתמנות לנשיא מועצת חכמי התורה ומנהיג הציבור הספרדי. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים ההחלטה של גדולי ישראל ויו"ר ש"ס אריה דרעי הייתה כי החברים שימונו יהיו כאלה שמעל גיל 80; החלטה דומה התקבלה ב'דגל התורה' לפני מספר שנים. 

גדולי ישראל נשיאי המועצת זצ"ל. צילום: יעקב כהן

מי שמינה את החברים היה הגאון רבי משה מאיה שכתב היום מכתב מפורט: "הן יודע כל שער עמי, כי התנועה הקדושה תנועת ש"ס, נוצקה כדרכה של תורה, על אדני הקודש בציות המוחלט לדעת תורה, כמו שנאמר "על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". ומראשית היווסדה הוקמה מועצת חכמי התורה בנשיאותו של אביר הרועים מרן רבינו עובדיה יוסף זי"ע".

"וזכינו במשך עשרות בשנים להנהגתו הבהירה של מרן זי"ע, ואתו עמו מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל ומרן פאר הדור מורנו ורבנו רבי שמעון בעדני זצוק"ל, אשר בישיבות מועצת חכמי התורה התוו את דרכה של התנועה, בכל דבר ודבר קטן כגדול, והיא שעמדה לתנועה הקדושה לפרוח ולשגשג".

"ולאחר שנלקח אדוננו מעל ראשנו ונסתלק מעמנו מרן רבינו זי"ע, זכינו והמשיך את הנהגתו בקודש, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל, ואתו עמו מרן פאר הדור מורנו ורבנו רבי שמעון בעדני זצוק"ל, וצירפו חברים למועצת חכמי התורה. והנה לאחר הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן ראש הישיבה זצוק"ל, כבר גילה דעתו מרן פאר הדור זצוק"ל, כי יש להרחיב את גבולות הקדושה ולמנות חברים חדשים למועצת חכמי התורה. אלא שלדאבון כל לב מרן פאר הדור זצוק"ל חוליינו הוא נשא ונטרפה השעה בהעלותו בסערה השמימה, טרם שהושלם רצונו".

כינוס המועצת לפני הסתלקותו של הגר"ש בעדני זצ"ל. צילום: יעקב כהן

"ובוודאי שהחלל שנפער בהסתלקות שלושת הרועים הוא גדול עד מאוד, אך שליחותיהו דקמאי עבדינן, להמשיך במלאכת הקודש לחזק ולבסס את התנועה הקדושה, עליה מסרו נפשם, בראותם בה יסוד מוסד להחזרת עטרה ליושנה ופריחת עולם התורה. וזהו צורך השעה לקיים את רצון קודשו של מרן פאר הדור זצוק"ל ולמנות למועצת חכמי התורה כמה חכמים נוספים לעת עתה, ועוד חזון למועד בע"ה להרחיב עוד את גבולות הקדוש"ה.

"ובאנו בדברים עם הגאון הגדול רבי שלמה בן שמעון שליט"א, הגאון הגדול רבי אברהם סאלים שליט"א, הגאון הגדול רבי שמואל בצלאל שליט"א והגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א, אשר כידוע מאז ומקדם באו לעזרת ד' בגיבורים לשמור משמרת הקודש, וזכו לקרבה עצומה ממרן רבינו זי"ע וממרנן זצוק"ל".

"ובשורה טובה תדשן עצם, כי ניאותו הגאונים הגדולים שליט"א, להיכנס בעול ולהצטרף למועצת חכמי התורה. ואין ספק שזה לברכה מרובה להרים קרנה של תורה ביתר שאת וביתר עוז. יהי רצון שחפץ ד' בידינו יצלח, להגדיל תורה ולהאדירה, ולהמשיך בעוז ובתעצומות במהפכה הרוחנית, ותנועת ש"ס המעטירה תעלה ותפרח ותוסיף כפליים לתושייה, בניצוחו של ידיד ד' וידיד כל בית ישראל יו"ר התנועה הרב רבי אריה דרעי שליט"א, הוא הגבר הוקם על להקים עולה של תורה. ונזכה לישועת ד' בגאולה השלמה בב"א. הכו"ח לכבודה של תורה ולומדיה'".

 

המכתב של הגר"מ מאיה

ש"ס מועצת חכמי התורה הרב משה מאיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד