כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"שטויות במיץ עגבניות"

משפט נתניהו התחדש: עימות בין פרקליטו לראש צוות ההגנה

אחרי חודש הפסקה, משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש היום. במהלך הדיון נמשכה חקירתו הנגדית של ניצב-משנה שלמה (מומי) משולם - ראש צוות החקירה בתיק 1,000 ו-2,000. כל הפרטים

משפט נתניהו התחדש: עימות בין פרקליטו לראש צוות ההגנה
עוה"ד עמית חדד בכניסה לאולם בית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש היום (שני) ובמהלך הדיון נמשכה חקירתו הנגדית של ניצב-משנה שלמה (מומי) משולם - ראש צוות החקירה בתיק 1,000 (תיק המתנות) ו-2,000 (שיחות מוזס-נתניהו) מטעם סנגורי הנאשמים.

משולם העיד במהלך חקירת כי הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, אנשי העסקים שהעניקו לפי האישום בתיק 1000 טובות הנאה לראש הממשלה, היא "עדה מידתית, אמינה מאוד וערכית מאוד".

חילופי דברים נרשמו במהלך החקירה הנגדית בין משולם לעו"ד עמית חדד, שמייצג את נתניהו בתיק 1000 יחד עם עו"ד נועה מילשטיין. העימות התפתח לאחר שחדד טען כי החוקרים רצו להביא את קליין לעדות כי ידעו שיש לה משקעים עם נתניהו ורעייתו, ואף הפעילו אותה לעזור בפעולות חקירה.

חדד האשים: "ניצלתם את המוטיבציות של קליין כי היא כועסת על שרה ועוינת פוליטית לראש הממשלה". החוקר השיב לו בתגובה: שטויות במיץ עגבניות. הטענות שלך שהפעלנו אותה בתור סוכנת הן שטויות חסרי שחר. הדברים שלך הם דמגוגיים ומגמתיים, ולא אתן לך לדבר בצורה כזו".

בנוסף, משולם הגיב לטענותיו של חדד כי ידע שקליין חושבת ששרה נתניהו ניסתה לגרום לפיטוריה, והכחיש אותן אך העיד כי "היה לה כעס גדול על משפחת נתניהו בגלל ההשפלות וההתעמרויות. אני יודע שהיא הרגישה מושפלת מבוזה". משולם גם הכחיש את הטענות שקליין סייעה בפעולות חקירה, וטען כי רק ביקשו ממנה ליצור קשר עם פאקר על מנת לזמנו לעדות.

עוד טען משולם במהלך החקירה בעניין העדה הדס קליין: "היא אמרה שהיא 'אומרת רק את האמת - מה שאני לא יודעת, אני לא יודעת, ומה שלא נכון אני אומרת שהוא לא נכון'".

לדבריו, "לא היא באה ורצה אלינו, אלא אנחנו קראנו לה והיא סיפרה את מה שהיא יודעת. הגרסאות שלה נבדקו עם עדים נוספים, כולל עם נתניהו שאישר חלק מהדברים ועם שרה נתניהו, מה לעשות שעדותה מגובה בדברים אחרים".

בתגובה לדברים, הטיח חדד במשולם: "לא בדקתם כלום", וראש צוות החקירה השיב: "זו דמגוגיה זולה עבור התקשורת, כי זה מה שמעניין אותך".

עו"ד חדד הזכיר את פגישותיה של קליין עם שוטר בחניון ברעננה, בניסיון להציג ראיה לכך שקליין הופעלה בידי המשטרה. עם זאת, משולם הסביר כי קליין סיפקה בפגישות האלו חשבוניות על הסיגרים והשמפניות שמילצ'ן רכש עבור נתניהו, וציין כי "שוטר קבע איתה במקום מוסכם, ורשם זיכרון דברים - זה לא נעשה במחשכים". הוא הוסיף: "אני מניח שקליין לא רצתה שיגיעו אליה הביתה, אז הם סיכמו במקום קרוב. אין עם זה שום בעיה".

בעניין מסירת החשבוניות, אישר משולם כי "קליין הציעה את זה בעצמה, על אף שבסופו של דבר יכולנו לדרוש את כל המסמכים". לדבריו, "מילצ'ן אמר לנו בחקירה שהדס מתעסקת בחשבונות, ואם צריך משהו אז יש לפנות אליה".

עוד אישר ראש צוות החקירה כי קליין לא סיפרה למנהלת החשבונות של מילצ'ן ופאקר, שרה שוחט, כי היא מבקשת את החשבוניות כדי להביא אותן למשטרה. משולם ציין כי "אני לא אמרתי 'בואי ותציגי מצג שווא', אני לא מבקש ממישהו לשקר". הוא טען לצד זאת כי הוא היה "מעדיף שהיא לא תעשה את זה".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו עומד לדין בשלוש פרשות, המכונות תיקי 1,000, תיק 2,000 ותיק 4,000. עם נתניהו עומדים לדין בתיק 4000 איש העסקים שאול אלוביץ' ורעייתו איריס אלוביץ'. בתיק 2000 עומד עימו לדין, הבעלים של עיתון ידיעות אחרונות נוני מוזס.

בתיק 1000 - תיק המתנות, מואשם נתניהו כי בין אוקטובר 2011 לבין דצמבר 2016, קיבל טובות הנאה מאיש העסקים הישראלי ארנון מילצ'ן, ובנוסף מואשם כי קיבל מתנות מאיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר (שהוכר לנתניהו באמצעות מילצ'ן) בין השנים 2014–2016. בתיק זה נאשם נתניהו בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

בתיק 2000 (שיחות מוזס-נתניהו) נתניהו מואשם במרמה והפרת אמונים. יצוין כי בתיק זה עדים רבים עדיין לא מסרו את עדויותיהם. אחד מהם הוא מי שהיה בעבר ראש הסגל במשרד ראש הממשלה וכיום הוא עד מדינה בתיק, ארי הרו.

משפטו של בנימין נתניהו עו"ד עמית חדד תיק 1000 תיק 2000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד