ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
האלימות בסודאן מסלימה

הפלגים היריבים דוחים קריאות להפסקת אש

אף אחד מהצדדים בסודאן לא מראה כל נכונות להיענות לפניות של ארה"ב, בריטניה, האיחוד האפריקאי ומדינות ערב להפסיק את האלימות. מספר ההרוגים מתקרב ל-100. "איסלאמיסט רדיקלי שמפציץ אזרחים מהאוויר"  

הפלגים היריבים דוחים קריאות להפסקת אש
קרבות רחוב בסודאן צילום: צילום מסך

סיעות ממשלתיות יריבות בסודן דחו את הקריאות להפסקת אש והחריפו את מאבקן על השליטה במדינה העצומה והחשובה מבחינה אסטרטגית, כאשר המאמצים הדיפלומטיים לסיים את הסכסוך צוברים תאוצה, כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי.

לפחות 97 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בעקבות התפשטות העימותים מאז יום שבת, אז פרצה אלימות בין יחידות הצבא הנאמנות לגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ראש מועצת הריבון הממשלתית של סודאן, לבין כוחות החצי-צבאיים, בראשות הגנרל מוחמד חמדאן דגאלו, שהוא סגן ראש המועצה.

בורהאן גרם עוד יותר לאלימות לאחר שהורה על פירוק הכוחות החצי צבאיים, שאותו כינה "קבוצה מרדנית". דגאלו מצדו כינה את בורהאן "איסלאמיסט רדיקלי שמפציץ אזרחים מהאוויר".

הלחימה בחרטום מתרכזת באתרים מרכזיים כמו שדה התעופה הבינלאומי, הארמון הנשיאותי ומטה הצבא, היכן שבורהאן יושב. מטוסים צבאיים טסו נמוך מעל הבירה במשך רובהיום  כאשר הפגזות חוזרות ונשנים נמשכו שם בבירה חרטום. עדים דיווחו על עשרות גופות בשכונה מרכזית אחת של הבירה, ומאות תלמידים נותרו לכודים בבתי הספר.

רופא ששוחח עם ה"גרדיאן" ממרתף בית החולים בחרטום תיאר הפגזה כבדה ופקודות מחיילי הצבא לעזוב את המקום. "אנחנו בעצם באש הצולבת בין היחידות שכביכול מורדות לכוחות הצבא. הם יורים אחד על השני מהעמדות שלהם ואנחנו באמצע". הרופא, שביקש להישאר בעילום שם, תיאר צורך חריף במזון ובמי שתייה.

בחלק מהעיר, ועדות שכונות מחלקות משככי כאבים לילדים חולים שלא ניתן לקחתם לטיפול. ד"ר שרה עבדלגליל, פעילה סודנית שבסיסה בבריטניה, שנמצאת בקשר עם אנשי מקצוע רבים בתחום הבריאות בחרטום, אמרה: "שלוש משפחות יצרו איתי קשר כדי לספר לי על ילדים חולים שהם לא יכולים להגיע לטיפול רפואי. הם אפילו לא יכולים לקבל אקמול כדי להוריד את החום".

סודן קרבות הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד