כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"האשמות שקריות"

25 שנות מאסר לאיש אופוזיציה שהעז לבקר את פוטין

בית משפט רוסי גזר 25 שנות מאסר על פוליטיקאי אופוזיציה שהיה כותב טורי דעה ב"וושינגטון פוסט", באשמת בגידה, בשל ביקורת על מלחמת רוסיה באוקראינה. פוטין התעלם מביקורות מערביות על הפרות זכויות האדם של רוסיה ועבר להרוס באכזריות כל שריד מהאופוזיציה הפרו-דמוקרטית של ארצו

 25 שנות מאסר לאיש אופוזיציה שהעז לבקר את פוטין
ולדימיר קארה-מורזה צילום: קמפיין לשחרור קארה

בית משפט רוסי גזר ביום שני 25 שנות מאסר על ולדימיר קארה-מורזה, פוליטיקאי מהאופוזיציה שכתב גם מאמרים ב"וושינגטון פוסט", באשמת בגידה בשל ביקורת על מלחמת רוסיה באוקראינה. זה היה העונש הקשה ביותר עד כה למתנגד למלחמה, קארה כינה את העונש "מופרך, בלתי חוקי ומניע פוליטי".

המשפט שהיה בדלתיים סגורות הדגיש עוד יותר את דרכה של רוסיה, הנשיא ולדימיר פוטין התעלם מביקורות מערביות על הפרות זכויות האדם של רוסיה ועבר להרוס באכזריות כל שריד מהאופוזיציה הפרו-דמוקרטית של ארצו. גזר הדין התקבל בגינויים חריפים על ידי ממשלות מערביות, ארגוני זכויות אדם בינלאומיים ופעילים וארגוני זכויות אדם רוסים.

מחלקת המדינה האמריקנית תיארה את ההאשמות כ'שקריות' והטילה סנקציות על פקידים רוסים המעורבים בחקירה בגין "הפרה בוטה של ​​זכויות אדם". קארה-מורזה, שהיה מבקר גלוי של פוטין, גינה את ההאשמות נגדו בשימוע בשבוע שעבר, שבו הותר לו להצהיר פעם אחרונה במשפט.

"אני בכלא בגלל הדעות הפוליטיות שלי. על שהתבטאתי נגד המלחמה באוקראינה. במשך שנים רבות של מאבק נגד הדיקטטורה של פוטין", אמר. "לא רק שאני לא מתחרט על כל זה, אני גאה בזה". 

במערכת המשפט הפוליטית מאוד של רוסיה, פסק הדין מעולם לא היה מוטל בספק. התובע ביקש את התקופה המקסימלית בחוק של 25 שנים עבור קארה-מורזה. אחת מעורכי הדין של קארה-מורזה, מריה אייסמונט, אמרה כי הוא הביע גאווה לאחר פסק הדין כפוליטיקאי באופוזיציה. "ההערכה העצמית שלי אפילו עלתה. הבנתי שעשיתי הכל נכון כאזרח וכפוליטיקאי" הוא אמר.

אשתו של קארה-מורזה, יבגניה קארה-מורזה, פרסמה הודעת גיבוי לבעלה בטוויטר שבה נאמר כי עונש מאסר של רבע מאה הוא הציון הגבוה ביותר שניתן לתת לו "על האומץ, העקביות והיושר שלך במהלך השנים הרבות שלך בעבודה" היא הוסיפה: "אני גאה בך עד אין קץ, יקירי, ואני תמיד שם". יבגניה קארה-מורזה ושלושת ילדיהם חיים בארצות הברית.

בראיון ל"וושינגטון פוסט", היא אמרה שבעלה הראה שוב ושוב שהוא לא יפסיק להילחם או יבגוד באידיאלים שלו.

לשאלה האם גזר הדין של 25 שנות בגין נאומים המבקרים את המלחמה היה הוגן והגיוני, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לעיתון, "אתם יודעים טוב מאוד שלעולם לא נגיב על החלטות בית המשפט, וגם הפעם לא נעשה זאת".

קארה-מורזה נעצר באפריל האחרון באשמת הפצת מידע כוזב בנאום שנשא בארצות הברית למחוקקים באריזונה בגנות פעולות הצבא הרוסי באוקראינה. כשחזר לרוסיה הוא נעצר. עורכי הדין של קארה-מורזה מתכננים לערער.

הדיפלומט הבכיר ביותר של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר שהמשפט היה "מניעים פוליטיים" ואינו עומד בסטנדרטים הבינלאומיים למשפט הוגן. "החלטת בית המשפט החריפה להחריד, ממחישה שוב בבירור את השימוש הפוליטי לרעה ברשות השופטת כדי ללחוץ על פעילים, מגיני זכויות אדם וכל קול שמתנגד למלחמת התוקפנות הבלתי לגיטימית של רוסיה נגד אוקראינה", אמר בורל.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין וושינגטון פוסט עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד