ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לאחר שלושה שבועות

שגרירת ארה"ב ביקרה את העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' בכלא הרוסי

שגרירת ארה"ב ברוסיה קיבלה גישה לכתב ה'וול סטריט ג'ורנל' הכלוא אוון גרשקוביץ' במוסקבה ביום שני בפעם הראשונה מאז מעצרו של העיתונאי באשמת ריגול מזויפת בחודש שעבר. "הרבה אפשרויות עומדות על הפרק"

שגרירת ארה"ב ביקרה את העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' בכלא הרוסי
(אוון גרשקוביץ' (מימין צילום: טוויטר

שגרירת ארה"ב ברוסיה לין טרייסי נפגשה עם העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' בן ה-31 בכלא לפורטובו הידוע לשמצה ברוסיה, כך הודיעה שגרירות ארה"ב בבירת רוסיה.

בהצהרה נאמר כי ביקורה של טרייסי סימן את "הפעם הראשונה שניתנה לנו גישה אליו מאז מעצרו הבלתי חוקי לפני יותר משבועיים. הוא במצב בריאותי טוב ונשאר חזק. אנו חוזרים על קריאתנו לשחרורו המיידי" נכתב בטוויטר של השגרירות.

החדשות על מצב בריאותו של גרשקוביץ' הגיעו מספר ימים לאחר שממשל ביידן אמר כי אין לו מידע כיצד העיתונאי מטופל בכלא הקשה הידוע לשמצה. גרשקוביץ' נעצר בעיר יקטרינבורג ב-29 במרץ והואשם בניסיון להשיג מידע מסווג על מתקן צבאי. רוסיה לא סיפקה ראיות התומכות בטענה וגרשקוביץ', ומערכת העיתון ובכירים בארה"ב הכחישו בתוקף את ההאשמות.

רוג'ר קרסטנס, השליח הנשיאותי המיוחד של מחלקת המדינה לענייני בני ערובה, אמר בשבוע שעבר כי "הרבה אפשרויות עומדות על הפרק" בכל הנוגע למשא ומתן על שחרורו של הכתב.

"עכשיו, כשהוא סווג כעצור שלא כדין, אנחנו מתחילים לעבוד על אסטרטגיות משא ומתן ולעבוד עם הרוסים כדי להביא לשחרורו של אוון ולא רק את אוון, אלא גם את פול ווילן", אמר קרסטנס, פול חייל אמריקאי לשעבר נמק בכלא הרוסי באשמת ריגול דומה במשך כמעט חמש שנים.

 

 

 

אוון גרשקוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד