י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עשרות מיליוני צפיות

הצטלמו בזלזול במחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ ועוררו זעם עולמי

שני אנשים חסרי בושה העלו תמונות שמעידות על זלזול במחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ. שני האנשים חסרי הבושה נראים על מסילת הרכבת מול אושוויץ בירקנאו בפולין, שם נרצחו יותר ממיליון יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה

הצטלמו בזלזול במחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ ועוררו זעם עולמי
מחנה אושוויץ צילום: ישי ירושלמי

שני אנשים הצטלמו במחנה המוות הנאצי ועוררו זעם עולמי: אשה תועדה מצטלמת בזלזול על פסי הרכבת, כאשר התייצבה על מסילת הרכבת באושוויץ בירקנאו בעוד גבר אחר מצלם אותה על פסי הרכבת כשהיא מחייכת.

יותר ממיליון בני אדם רובם יהודים נרצחו בפולין הכבושה תחת שלטון נאצי. התמונות המחפירות שותפו ברשתות החברתיות כמעט 25 מיליון פעמים. אחת הגולשות, מריה מרפי, מפיקה ברשת החדשות GB News. כתבה לעוקביה: "היום עברתי את אחת החוויות הקשות בחיי. למרבה הצער, לא נראה שכולם שם חוו את זה כל כך נוקב".

היא הוסיפה: "זה עתה יצאתי מהמקום הגרוע ביותר, ללא ספק, מתאי הגזים. ראיתי מספר אנשים, לא רק את האישה הזו, עושים מאמצים לזלזל, אני לא מופתעת שהרבה אנשים היו מזועזעים מזה. אבל הדבר שהכי הדהים אותי זה שהיו אלפים שהשיבו ואמרו שהם היו באושוויץ, בוכנוולד, דכאו, מוזיאון ה-11 בספטמבר, וראו את אותו הדבר".

"לאנשים אכפת יותר מאיך הם נראים ברשתות החברתיות מאשר לקלוט את מה שקרה במקומות האלה". עד היום, לתמונה היו כמעט 25 מיליון צפיות בטוויטר.

ראשי המוזיאון קראו למבקרים לגלות כבוד ולזכור שהם נמצאים ב"אתר השמדה". דובר המוזיאון מסר לתקשורת: "כשאתם מגיעים לאושוויץ, תזכרו איפה יותר ממיליון בני אדם נרצחו, כבדו את זכרם".

מחנה השמדה אושוויץ יום השואה והגבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד