כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ביום השואה

גרפיטי רוסס על חזית בית הכנסת בברצלונה: "לשחרר את פלסטין"

בית הכנסת הגדול של ברצלונה בספרד הושחת בערב יום השואה | הקונגרס היהודי העולמי פרסם הודעת גינוי: "אנו מגנים מכל וכל את הגרפיטי האנטישמי על חזית בית הכנסת של ברצלונה" | מטעם בית הכנסת נמסר לתקשורת "הם פשוט אנטישמיים"

גרפיטי רוסס על חזית בית הכנסת בברצלונה: "לשחרר את פלסטין"
גרפיטי על בית הכנסת צילום: קהילה יהודית בברצלונה

אתמול (שני) בשעות הבוקר המוקדמות, רעולי פנים השחיתו את חזית הבניין של בית הכנסת הגדול בברצלונה והשאירו עלונים בשפה הקטלונית המאשימים את ישראל ב"רצח עם פלסטיני ואפרטהייד". עוד טענו כי "ישראל היא מדינה רצחנית שגונבת אדמות והורסת בתים של חפים מפשע", וכי "האליטות הרצחניות הן אלו שתומכות בישראל".

בית הכנסת הגדול הוא מקום התפילה היהודי הראשון שנפתח בספרד לאחר האינקוויזיציה הספרדית ב-1492. בפברואר האחרון עיריית ברצלונה אירחה פעילים פרו-פלסטינים, במהלכה הוכרז על כוונתה של קטלוניה לנתק את קשריה עם תל אביב בגלל "מדיניות האפרטהייד כלפי הפלסטינים".

הקונגרס היהודי העולמי פרסם הודעת גינוי חריפה: "מזעזע, אנו מגנים מכל וכל את הגרפיטי האנטישמי על חזית בית הכנסת של ברצלונה: "שחררו את פלסטין" ו"מהנהר לים". הגרפיטי הזה הוא עוד עדות לכך שאנטי-ציונות היא אנטישמיות. אנו עומדים בסולידריות עם יהודי ברצלונה".

מטעם בית הכנסת נמסר לתקשורת. "הם תוקפים את בית הכנסת הגדול "מיימונידס" בברצלונה. מקום פולחן של יהודי ברצלונה, הם מערבים אותנו עם פוליטיקה כי הם פשוט אנטישמיים והם "ממתגים" אותנו. אנחנו כבר יודעים מי צייר את זה בבתי הכנסת.סולידריות ואחריות, בואו לא נשכח".

 

אנטישמיות ברצלונה יום השואה והגבורה גרפיטי אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד