י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פצח בשירי רגש אחרי הבדלה

הערשי ויינברגר ל'בחדרי': "ליבי שבור; היינו באמצע שירים חדשים"

הבשורה המרה על פטירתו הפתאומית של מיכאל שניצלער, תפסה את חברו הקרוב המלחין הערשי ויינברגר בקרואטיה. לאחר הבדלה אחד הנוכחים סיפר לו על האסון והוא מיד הדליק נרות ופצח במחרוזת משיריו לזכרו הטהור • צפו

הערשי ויינברגר באולפן עם מיכאל שניצלער
הערשי ויינברגר באולפן עם מיכאל שניצלער צילום: מתוך אינסטגרם

אחד מחבריו הקרובים של אמן הרגש החסידי ר' מיכאל שניצלער ז"ל, היה הזמר והמלחין החסידי הערשי ויינברגר הי"ו, שלצערו הרב לא זכה להשתתף בהלוויתו, מכיוון שהבשורה המרה על הסתלקותו הפתאומית תפסה אותו במוצאי השבת על אדמת קרואטיה.

הערשי מספר בשיחה 'בחדרי חרדים', ששהה במשך חג הפסח בחופשה מאורגנת בקרואטיה, עם משפחה, חברים וידידים, היות ומוצאי חג יו"ט שני של גלויות - שביעי של פסח, יצא ביום חמישי בלילה הוא נשאר גם לשבת שאחרי פסח. "עשיתי הבדלה מרוממת עם האורחים וכשסיימתי ניגש אליי אחד האורחים ואומר לי "שמעת מי נפטר?", ואני שואל "מי"? והוא אומר לי "מיכאל שניצלער".

"אמרתי לו 'אני לא מאמין, דיברתי איתו בערב חג ואיחלנו אחד לשני א גוט יום טוב', ואנחנו באמצע לעבוד על שירים חדשים, לחנים ורעיונות חדשים ואנחנו בקשר כל הזמן לגבי זה. מיד בקשתי נרות, הדלקתי נרות לעילוי נשמתו והתחלתי לשיר במשך רבע שעה שירי רגש שלו מהלב, בלי תכנית בלי להתכונן".

לסיכום אומר ויינברגר ל'בחדרי': "הגעתי לניו יורק אחרי הלוויה. ליבי שבור לגמרי. ואני מתפלל שהוא יהיה מליץ יושר ושנשמתו תהיה צרורה בצרור החיים. הוא חבר טוב של כל כלל ישראל. הוא היה 'הרבי' של כל הזמרים וכל המלחינים ושל כל המוזיקה החסידית באמריקה ובישראל ובכל העולם".

לצד זאת, בפוסט שפרסם הערשי ויינברגר באינסטגרם, הוא סיפר איך החל הקשר בינו לבין ר' מיכאל כבר בהיותו בן 8 בלבד: "כשהייתי ילד בן שמונה בלבד, אמא שלי עבדה באולם חתונות מקומי בוויליאמסבורג, שם היה ר' מיכאל ז"ל שר לעתים קרובות. אמא שלי הכירה לי את ר' מיכאל וסיפרה לו כמה אני מעריך מוזיקה ואוהב לשיר. ר' מיכאל אמר לי אז שהוא עובד על אלבום חדש והוא יוציא אותו בקרוב. הוא שאל אותי איך קוראים לי ורשם את שמי. כמה שבועות לאחר מכן, כשהאלבום יצא, דפדפתי בחוברת של התקליטור, והופתעתי לגלות ששמי מככב בקרדיטים - "תודה לחבר שלי, הרשי ויינברגר". למיכאל הייתה דרך לגרום לכולם להרגיש כמו מיליון דולר. בליבו האוהב ובמעשי החסד שלו, הוא עודד אותי להמריא. אני מאוד אתגעגע אליו", סיכם הערשי.

מיכאל שניצלער בדואט עם "הילד" הערשי ויינברגר בן ה-8.

מי שעדיין לא זכה להכיר: "הערשי ויינברגר", מלחין חסידי צעיר מניו יורק, כבש את עולם המוזיקה בסערה תוך שנים ספורות כשהוא נושא בתואר "מכונת הלהיטים". כל זמר חסידי שעבד בשנים האחרונות יצר איתו קשר וביקש כמה שיותר שירים טובים וקליטים מאוצרו הבלתי נלאה של הערשי, בהם גם מיכאל שניצלער שביצע כמה מיצירותיו והיה באמצע להקליט כמה מהם לאלבום הבא... אולם הוא הסתלק בחטף לעולם הבא וזוכה להנעים בקולו הערב בישיבה של מעלה.

הרשי וינברגר מיכאל שניצלער מיכאל שניצלר הבדלה קרואטיה מחרוזת שירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד