י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפך לנכה

סכום עתק: זה הפיצוי לכבאי שנפצע תוך כדי עבודתו

לוחם אש רק בן 30 שנפגע בעת ירידה במדרגות הכבאית והפך לנכה לצמיתות זכה בפיצוי עתק בסך כחצי מיליון שקל מהביטוח הלאומי ומחברת הביטוח וזאת במסגרת הסכם פשרה

סכום עתק: זה הפיצוי לכבאי שנפצע תוך כדי עבודתו
אילוסטרציה צילום: pixabay

בסדרות ובסרטים ניתן להתרשם ממידת האינטנסיביות שבה גולשים לוחמי האש במורד המוט בתחנה ורצים אל הכבאית, וזאת בשל רצונם העז לקדם את פני האש, ולא להחמיץ אפילו לא בדקה את המפגש עימה. אינטנסיביות רבה שכזו היא זו שגרמה, ככל הנראה, ללוחם אש תושב ראשון לציון בן 30 להיפצע ולהפוך לנכה, ובשל כך להיות מודר מתפקידים פיזיים בשירות הכבאות.

סיפורו הכואב של לוחם האש נחשף בתביעה אותה הגישה בשמו עו"ד לירון ביבר הררי, נגד המוסד לביטוח לאומי ונגד חברת הביטוח שביטחה את רכב הכבאות בביטוח חובה.

על פי התביעה, התאונה אירעה בחודש יוני לפני כ-3 שנים. במהלך ירידה מהירה מהכבאית, נתקעה רגלו של לוחם האש באחת ממדרגות הכבאית. קול התפוקקות צורם נשמע מברכו, ולוחם האש חש מיד בכאב עז הפושט ברגל. חבריו, שנכחו במקום, פינו אותו במהירות למחלקת המיון בבית החולים וולפסון בחולון.

בבית החולים נמצא כי הוא סובל מקרע ברצועה הקדמית הצולבת. לאחר בדיקות וטיפולים, שוחרר התובע לביתו עם המלצות למעקב רפואי והליכה בסיוע קביים.

כארבעה חודשים לאחר התאונה, עבר התובע ניתוח לשחזור הרצועה שנקרעה בבית החולים 'קפלן'. במהלך הניתוח התברר, כי הוא סובל גם מקרע במניסקוס ומנזק ניכר לסחוס.

לדברי עו"ד ביבר הררי, חרף טיפולי פיזיותרפיה ונטילת משככי כאבים, ממשיך לוחם האש לסבול עד היום מכאבים וממגבלות תנועה משמעותיות.

לפני התאונה עבד התובע כלוחם אש בעבודה פיזית הכרוכה במאמץ רב, אולם עקב התאונה הוא נעדר מעבודתו למשך תקופה ארוכה של יותר משנה וחצי, וכיום הוא מועסק בתפקיד משנה בצוות, בעיקר כנהג, ללא עלייה במדרגות וללא נשיאת משקל כבד.

לדברי עו"ד ביבר הררי, כתוצאה מהתאונה נגרמו לתובע, וייגרמו לו גם בעתיד, הוצאות רבות בשל הצורך בטיפולים רפואיים, תרופות ונסיעות. כמו כן לדבריה, הוא נזקק לעזרה בתפקוד היומיומי השוטף, ויזדקק לה גם בעתיד.

בתחילה הגישה עו"ד ביבר הררי, בשמו של לוחם האש, בקשה מהמוסד לביטוח לאומי (המל"ל), להכיר בו כנפגע עבודה. בקשה זו התקבלה, וועדה רפואית מטעם המל"ל, קבעה לו שורה של נכויות זמניות, וכן נכות צמיתה משוקללת בשיעור של 19 אחוז. בהתאם לנכויות שנקבעו לו, קיבל לוחם האש מהמוסד לביטוח לאומי סכום מצטבר של 236 אלף שקלים.

מיד לאחר קביעת אחוזי הנכות במל"ל, הגישה עו"ד ביבר הררי תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את רכב הכבאות בביטוח חובה. לדבריה, על פי החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) תאונה שאירעה בעת ירידה מהרכב תיחשב כתאונת דרכים, וכך, גם פגיעה ברגלו של לוחם אש, שנפגע מירידה מהכבאית, תיחשב כתאונת דרכים לכל דבר ועניין.

לאחרונה, ולאחר משא ומתן קשוח, הגיעו הצדדים להסכם פשרה לפיו חברת הביטוח תפצה את לוחם האש ב-231 אלף שקלים נוספים, שיצטרפו לפיצוי מהמל"ל. בכך צומח סך הפיצוי ללוחם האש ל-467 אלף שקלים.

בית משפט השלום בראשון לציון אישר לאחרונה את הסכם הפשרה ונתן לו תוקף של פסק דין.

כבאי לוחם אש נפילה במדרגות פיצוי כספי תביעת פיצויים תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד