י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתקשים לעכל את הבשורה

עולם המוזיקה ממשיך להיפרד ממיכאל שניצלער: "שנתראה בקרוב ממש"

אין זמר חסידי, מלחין, מעבד בארץ ובעולם שלא היה לו קשר כלשהו עם מיכאל שניצלער ז"ל. הדברים באים לידי ביטוי בפוסטים רבים מלאי כאב על פטירתו הפתאומית בטרם עת, וגעגועים עזים לגדלותו בשירה ובחסד | "אמנם לא נזכה להחזיר אותך שוב הפעם, מיכאל, תהיה מליץ יושר למשפחתך, לחבריך ולכל כלל ישראל שכל כך אהבת" 

עולם המוזיקה ממשיך להיפרד ממיכאל שניצלער: "שנתראה בקרוב ממש"
מנדי הרשקוביץ עם מיכאל שניצלער צילום: מתוך אינסטגרם

אנשי תעשיית המוזיקה ממשיכים לספוד בפוסטים ובתיעודים משותפים לאמן הרגש החסידי ר' מיכאל שניצלער ז"ל שנחטף בדמי ימיו לעולם העליון בערב השבת האחרונה בגיל 62. ביממה האחרונה לאחר הלוויה הצליחו חלקם לעכל את הבשורה המרה ולהתייחס בכמה מילים לאבדן הגדול ולסכם את הקשר האישי שהיה להם עם המנוח האהוב והנערץ.

יעקב שוואקי: "ימשיך להוות השראה לכולנו"

גדול הזמר יעקב שוואקי שפגש כמה וכמה פעמים בחייו את שניצלער בכמה צמתים, הגיב לפטירתו בסרטון לצד הטקסט הבא: "לוקח רגע ולהרהר בבשורה הטרגית על פטירתו של רבי מיכאל שניצלער. החיוך המדהים שלו והאדיבות המיוחדת שלו ימשיכו להוות השראה לכולנו. תודה לך מיכאל, על כל מה שעשית למוזיקה היהודית ולנו!".

לוי פאלאקוויטש: "אי אפשר לתאר אובדן בסדר גודל כזה"

הזמר החסידי לוי פאלקאוויטש סופד לשניצלער וכותב: "אי אפשר לתאר אובדן בסדר גודל כזה במילים. רבי מיכאל נתן לנו כל אחד פיסה מליבו והחדיר בנו חיוביות. הוא היה אור זוהר שהיה משמח אלוקים ואנשים. מה לא הייתי עושה בשביל עוד הזדמנות לראות אותך ולהודיע לך איזו השפעה הייתה לאהבה שלך על עצמי ועל כל כך הרבה אחרים!".

לוי פאלקאוויטש עם מיכאל ז"ל.

שמילי אונגר: "תודה לך חבר ותיק, אתגעגע מאוד"

הזמר החסידי שמילי אונגר התקשה להתבטא נוכח הטרגדיה הגדולה שפקדה את עולם המוזיקה החסידית וכתב בקצרה: "כל כך הרבה מחשבות, אבל אין מילים. מיכאל היה חלק כה גדול מהסיבה שהמוזיקה החסידית שולטת ב-15 השנים האחרונות. חלוץ אמיתי במוזיקה החסידית. יש לי כל כך הרבה הכרת תודה לך חבר ותיק על שהובלת את הדרך והארת אור. אני אתגעגע מאוד, אבל המוזיקה שלך תהיה איתנו עד קץ הימים. תודה שתמיד הבעת את אהבתך לאחרים, ותמיד נזכור אותך באותה אהבה ונפיץ אותה לעולם. ת.נ.צ.ב.ה מיכאל בן משולם זושא".

שמילי אונגר עם מיכאל ז"ל.

הערשי ויינברגר: "נתן לי קרדיט כבר בגיל 8"

המלחין החסידי הצעיר ר' הערשי ויינברגר סיפר בפוסט שפרסם איך החל הקשר בינו לבין ר' מיכאל כבר בהיותו בן 8 בלבד: "כשהייתי ילד בן שמונה בלבד, אמא שלי עבדה באולם חתונות מקומי בוויליאמסבורג, שם היה ר' מיכאל ז"ל שר לעתים קרובות. אמא שלי הכירה לי את ר' מיכאל וסיפרה לו כמה אני מעריך מוזיקה ואוהב לשיר. ר' מיכאל אמר לי אז שהוא עובד על אלבום חדש והוא יוציא אותו בקרוב. הוא שאל אותי איך קוראים לי ורשם את שמי. כמה שבועות לאחר מכן, כשהאלבום יצא, דפדפתי בחוברת של התקליטור, והופתעתי לגלות ששמי מככב בקרדיטים - "תודה לחבר שלי, הרשי ויינברגר". למיכאל הייתה דרך לגרום לכולם להרגיש כמו מיליון דולר. בליבו האוהב ובמעשי החסד שלו, הוא עודד אותי להמריא. אני מאוד אתגעגע אליו", סיכם הערשי.

הערשי ויינברגר עם מיכאל ז"ל.

איצי וואלדנר: "יום עצוב לעולם המוזיקה היהודית"

המלחין הוותיק איצי וואלדנר נפרד ממיכאל שניצלער בפוסט ארוך, שבו סיפר על הקשר החם ששרר ביניהם: "היום הוא יום עצוב עבור עולם המוזיקה היהודית כשאנחנו נפרדים מקול גדול, לב גדול וחיוך גדול עוד יותר. היה לי הזכות לעבוד עם רבי מיכאל על כמה שירים לפני שהוא בנה אולפן ביתי משלו. דיברנו הרבה השקפה".

וואלדנר הוסיף ושיתף: "מיכאל, אני זוכר שסיפרת לי איך לפני מספר שנים היה לך אירוע רפואי והיית בשמיים תשע דקות לפני שהחזירו אותך. הזכרת לי איך הרגשת אהבה כל כך מדהימה בשמיים ושאם רק היינו מבינים עד כמה עזה אהבתו של ריבונו של עולם אלינו, היינו רצים לרחובות ורוקדים, לעולם לא נדאג יותר לכלום. היו לך כמה שאלות שרצית לקבל עליהן תשובות, אבל כשעלית לשמיים ראית איך, לא משנה מה המהומה, העולם למעשה מתנהל בשלמות. במילים שלך - "זה עולם יפה!". אמנם לא נזכה להחזיר אותך שוב הפעם, מיכאל, תהיה מליץ יושר למשפחתך, לחבריך ולכל כלל ישראל שכל כך אהבת. שנתראה עם ביאת המשיח בקרוב ממש! תהא נשמתו צרורה בצרור החיים". כך וואלדנר.

איצי וואלדנר באולפן עם מיכאל שניצלער.

דובי מייזלעס: "הצדיק הקדוש הזה יחסר לנצח"

הזמר החסידי דובי מייזלעס פרסם תיעוד מיוחד במינו שבו נראה מיכאל שניצלער מחבק אותו בחיבה ומחמיא לו על שיר חדש שהוציא 'קרעטשמע', וקרא לציבור לאמץ את מעשיו הטובים של המנוח: "אף אחד לא עשה את זה יותר טוב ממנו. תן חיבוק, חייך, תגיד מילה טובה לעוד יהודי. לכבוד הצדיק הקדוש הזה. רבי מיכאל שניצלער יחסר לנצח".

בני פרידמן: "היה ייחודי ונדיר גדוש באהבה"

הזמר בני פרידמן, שיתף תיעוד שלו רוקד במעגל עם מיכאל ז"ל ברגע של שמחה וכתב: "כשכל הלבבות נשברים..." ר' מיכל שניצלער היה אותו יהודי ייחודי ונדיר שהיה ממש אובססיבי כלפי רעיו. הוא היה גדוש באהבה ובחיוביות והוא מעולם לא נמנע מלתת מחמאה זוהרת. הוא גידל דור של זמרים חסידיים, והוא גידל דור של אנשים שלמדו ממנו לחפש הזדמנויות לשמח מישהו. הוא סיים את כל הווארטלעך שלו (המסרים) במילים הפשוטות "אוהב את כולכם, מיכאל". והאהבה הוחזרה".

מנדי הרשקוביץ: "היה פורץ דרך בעולם המוזיקה"

המעבד והמפיק מנדי הרשקוביץ מארה"ב שאחראי לפרויקטים מוזיקליים רבים הגיב לפטירתו בטרם עת של שניצלער וכתב: "כשאני חושב על רבי מיכאל, אני חושב על שמחה אמיתית, לא משנה מה הנסיבות. הוא היה מחייך לאורך החיים, וזה היה הכל מלבד מזויף. הוא היה מסוג האנשים שאפשר להיתקל בהם אחרי כמה שנים, והוא היה גורם לך להרגיש כאילו רק אתמול דיברת. הוא גרם לכולם להרגיש כמו חברים הכי טובים והיה קורא לי בחיבה 'מענדעלע'. הצליל שלו היה איקוני והוא היה פורץ דרך בעולם המוזיקה היידישאי. הדרך בה הציג את שיריו הייתה נדירה וחסרת תחליף. רבי מיכאל, אנחנו מתגעגעים אליך! המורשת שלך מתקיימת דרך האהבה הבלתי מוגבלת שלך והמוזיקה המדהימה שלך. תנצב"ה".

מנדי הרשקוביץ עם מיכאל שניצלער ז"ל.

הזמר החסידי הוותיק שלומי דסקל פרסם סרטון באורך כחמש דקות שבו סיפר על היכרותו רבת השנים עם המנוח ר' מיכאל ז"ל ועל החסרון שירגיש בהיעדרו מעולם המוזיקה החסידית.

מיכאל שניצלער מיכאל שניצלר איצי וואלדנר לוי פאלקוביץ דובי מייזלעס יעקב שוואקי בני פרידמן שמילי אונגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד