כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הם יחטפו ביצים בכניסה"

טקס יום הזיכרון: חשש מכאוס בבתי העלמין עם הגעת שרי הממשלה

בממשלה החליטו כי למרות הקריאות של חלק מהמשפחות השכולות, השרים יגיעו לטקסי הזיכרון כרגיל. יו"ר יד לבנים התריע: "המשפחות חוששות מכאוס בבתי העלמין". לדבריו, "המשפחות כבר הודיעו שאם יגיעו - הם יחטפו ביצים בכניסה"

טקס יום הזיכרון: חשש מכאוס בבתי העלמין עם הגעת שרי הממשלה
יום הזיכרון בהר הרצל צילום: ישי ירושלמי

בממשלה החליטו כי למרות הקריאות של חלק מהמשפחות השכולות לפוליטיקאים שלא להגיע השנה לטקסים הממלכתיים ולאירועי הזיכרון, כי השרים יגיעו לטקסי הזיכרון כרגיל. כך דווח בחדשות 12.

ההחלטה מגיעה לאחר שיו"ר יד לבנים, אלי בן שם, נפגש היום עם שר הביטחון יואב גלנט ועם השרה מירי רגב שאחראית על אירועי ה-75 למדינה. 

בשיחה עם השניים, הבהירו השרים גלנט ורגב לבן שם כי מבחינת הממשלה, "אין כל שינוי בנוגע להשתתפות של שרים בטקסים ביום הזיכרון בשבוע הבא ובאירועי יום העצמאות".

בתוך כך, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתכוון לשנות שום תוכניות בהקשר הזה, והוא ישתתף בכל הטקסים הממלכתיים כרגיל ולפי הפרוטוקול.

לצד החלטת הממשלה, יו"ר יד לבנים טוען בפגישות עם השרים, כי נציגים רבים של משפחות שכולות מעלים בפניו חשש כבד מכאוס בבתי העלמין. מנגד, משפחות אחרות מבהירות שימחו נגד נציגי ממשלה שיגיעו, ויש אפילו משפחות שמתארגנות עם תבניות ביצים, כפי שאמר אתמול בן שם בשיחה עם N12.

"המשפחות חוששות מכאוס בבתי העלמין", אמר אתמול יו"ר יד לבנים אלי בן שם. לדבריו, "יש בתי עלמין שיגיעו אליהם פוליטיקאים שלא עשו צבא, והמשפחות כבר הודיעו שאם יגיעו - הם יחטפו ביצים בכניסה". האבטחה על השרים בטקסים צפויה להתגבר משמעותית.

בן שם הוסיף: "יש משפחות שחושבות אחרת והן כן רוצות שיגיעו פוליטיקאים, לכן אנחנו ביד לבנים לא נוקטים עמדה". לדבריו, "הארגון מורכב מכל המגזרים בתוך משפחת השכול. משפחות שהילדים שלהם נהרגו באותו הטנק, מאותה היחידה, שהיו עושות שבתות ביחד – היום הם לא מדברות אחת עם השנייה בגלל המצב".

יום הזיכרון בנימין נתניהו יואב גלנט מירי רגב יד לבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד