כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לצד הג'יאהד האסלאמי

שר החוץ הסורי מאיים: "ישראל יודעת שהתגובה תגיע"

"ישראל יודעת שהתגובה הסורית על התקיפות שלה ובאופן פומבי תגיע ללא ספק כשאנחנו נרצה להגיב בעיתוי שישרת אותנו ולא את ישראל". כך מאיים שר החוץ הסורי | מנהיג הג'יאהד האסלאמי מאיים גם הוא: "עשרות אלפי טילים של ה"התנגדות" מקיפים את ישראל בעזה ובלבנון, דבר שמהווה איום אסטרטגי על ישראל"

חיילים בגבול סוריה
חיילים בגבול סוריה צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

האיום על הצפון לא הוסר. שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, אמר בריאיון לערוץ טלוויזיה באלג'יריה במהלך ביקורו במדינה כי "ישראל יודעת שהתגובה הסורית על התקיפות שלה ובאופן פומבי תגיע ללא ספק כשאנחנו נרצה להגיב בעיתוי שישרת אותנו ולא את ישראל".

אל-מקדאד המשיך את דבריו וציין באותה נשימה: "יש לנו אתגרים אחרים כמו שאתם יודעים – הטרור, ההתערבות בעניינים הפנימיים שלנו, הכיבוש האמריקני בצפון מזרח סוריה, הכיבוש הטורקי בצפון מערב סוריה. זה גורם לפעמים לקחת את כל המשוואות האלה בחשבון".

בתוך כך, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד א-נח'אלה, אומר שעשרות אלפי טילים של ה"התנגדות" מקיפים את ישראל בעזה ובלבנון, דבר שמהווה איום אסטרטגי על ישראל.

בריאיון לערוץ טלוויזיה בעיראק, הוסיף נח'אלה: "הישראלים מבינים את זה ועוקבים אחרי הטילים האלה באמצעות כלי טייס בלתי מאויישים, ריגול ואיסוף מידע וישראל מבינה של"התנגדות" יש יכולות עצומות מה שמהווה תמרור אזהרה מפני תוקפנות ישראלית ברצועת עזה או בלבנון", דברי א-נח'אלה.

לצד זאת, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, מדווח הבוקר שכוחות הקואליציה הבינלאומית בחסות ארה"ב, עצרו בכיר בארגון "דאעש" לאחר שהנחיתו כוחות באזור ג'ראבלס הנשלט בידי צבא טורקיה ופלגים הנאמנים לו ממזרח לחלב.

כתבת ערוץ "אלמיאדין"(הלבנוני) בסוריה מדווחת שהפעיל שהסגיר את עצמו לכוחות האמריקנים הוא בכיר ב"דאעש" ושמו עאיד אלהלאל, לא ברור אם הוא בעל אזרחות סורית או עיראקית. הכתבת מוסיפה ששני חיילים אמריקנים נפצעו פצעים קשים כתוצאה מחילופי אש במהלך המצור על הבית שבו שהה הפעיל המבוקש מארגון "דאעש".

נמסר גם על שני הרוגים מאחד הפלגים החמושים המקורבים לטורקיה והרוג נוסף ששהה בבית עם פעיל "דאעש" שנתפס בכפר סווידאא מדרום מערב לג'ראבלס. הכתבת מציינת שפעולת הנחתת הכוחות בוצעה על ידי חמישה מסוקים אמריקנים בשעה אחת וחצי לפנות בוקר והאירוע נמשך שעתיים.

סוריה זיאד א נח'אלה הג'יהאד האסלאמי תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד