כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שיפוץ קטן, שינוי גדול: כל מה שכדאי לדעת לפני ששוברים קיר בבית

שנים שאתם חולמים על השיפוץ הזה והנה החלטתם סוף סוף לשבור את הקיר שחוסם לכם את המרחב. כמה זה יעלה לכם? אל מי אתם אמורים לפנות לשם כך? איך בכלל שוברים קיר בבית ומה צריך לקחת בחשבון לפני שמזמינים שירות כזה? למענה על כל השאלות הללו, המשיכו לקרוא!

שיפוץ קטן, שינוי גדול: כל מה שכדאי לדעת לפני ששוברים קיר בבית
שיפוץ צילום: אברהם בדוש

קיר אחד פחות והבית נפתח

לא כולם מרוצים מהעיצוב של הבית ומהחלוקה של החללים. אך התרגלנו לחשוב ששינויים או שיפוצים בבית הם תהליך יקר, מורכב ולא באמת אפשרי בכל מצב. הקיבעון המחשבתי הזה גורם לנו לא פעם לחיות בצורה מאוד לא נוחה ולא מתאימה להרכב המשפחתי כאשר קירות חוסמים לנו את האור ואת האוויר שיכולנו לקבל מבחוץ, הסלון שלנו לא יכול לארח יותר מאשר את בני הבית, המטבח קטן וצפוף ואם רק אפשר היה להסיר אפילו רק קיר אחד, תורגש רווחה של ממש.

אז מי אמר שאי אפשר לעשות את זה? לעיתים שינוי קל ממש של הסרת קיר אחד בבית, יוצר את ההבדל הגדול. אם זה הקיר שמפריד וחוצץ בין הסלון למטבח ואם זה קיר מול דלת הכניסה שנועדה כביכול ליצור מסדרון שמיותר לנו לגמרי וכן הלאה.

אי אפשר לתאר עד כמה משמעותי עשוי השינוי הזה להיות ועד כמה הוא ישפיע על איכות החיים שלכם בבית.

אך כדי לבצע את הדבר בצורה הנכונה ביותר, חשוב לפנות אל אנשי מקצוע מומחים לתחום שיש להם את הידע המקצועי ואת הכלים המתאימים כדי להוביל לתוצאות הרצויות.

מה צריך לקחת בחשבון

אז זה אולי נשמע כמו משהו פשוט. בסך הכול הסרה של קיר אחד בבית. אך האמת היא שאם לא תיערכו לכך בצורה הנכונה, העלילה עשויה להסתבך לכיוונים לגמרי לא רצויים.

אז מה צריך?

1 אישור מהנדס  

לפני הכול עליכם לפנות אל מהנדס כדי לוודא שיש לכם את האפשרות לבצע את התוכנית שלכם. המהנדס אמור לבדוק אם אין מניעה בחיתוך הקיר וכי לא מדובר בקיר תמך או קיר שמכיל בתוכו עמודי תווך של הבניין.

מלבד זאת חשוב לבדוק האם אין תשתיות שעוברות בתוך הקיר וכי אין סיכון לפגיעה בצנרת מים, בתשתיות חשמל וכן הלאה.

רק לאחר שיש לכם אישור מהנדס אתם יכולים להמשיך לתכנן את העבודה.

2 פנייה אל אנשי מקצוע מומחים לתחום

חיתוך של קיר זה לא סיפור פשוט וכדי להגיע לביצוע מהיר ומדויק של העבודה כדאי לפנות אל אנשי מקצוע מהתחום של ניסור בטון. הדבר נכון כמובן לקירות העשויים בטון כאשר אלו מחייבים עבודה עם כלי חיתוך המיועדים לשם כך. 

3 תמחור העבודה

כדאי לבקש הצעת מחיר מסודרת של כל העבודה על כל היקפה כדי להיות ערוכים לקראתה בצורה הטובה ביותר. כשאתם באים לבקש הצעת מחיר לפרויקט ניסור בטון עליכם לבדוק כי אכן מדובר במחירון שמקיף ומכיל את כל העבודה על כל היבטיה. כי ניסור בטון זה לא רק הביצוע בפועל של החיתוך. עליכם לבדוק מה המחיר הכולל את כל העבודה מסביב. בין אם זה הכנת השטח לקראת העבודה ואם זה הפינוי של הבטון עם סיום העבודה. שימו לב שהמחיר שאתם מקבלים אכן כולל את כל הפרטים והאלמנטים הנכללים בעבודה.

האם כל שיפוצניק יכול לשבור קיר?

יש אנשים שרוצים לקצר הליכים. הם פונים אל שיפוצניק מזדמן כי 'מה זה כבר בסך הכול לשבור קיר'?! כאן חשוב להבין כי בפרויקטים מהסוג הזה במיוחד אם מדובר בהסרה של קיר בטון, הרי שנדרשת עבודה יסודית ומקצועית של איש מקצוע שיש לו את כל הידע, את הניסיון, את הכלים המתאימים ואת היכולת להתגבר על כל סוג של קיר במינימום זמן. עבודה של שיפוצניק שלא באמת מכיר את העבודה ואין לו את הכלים, היא לא תמיד עבודה מקצועית ולרוב היא תחייב אחר כך ביצוע תיקונים ושיפוצים. 

עדיף תמיד ללכת בדרך המקצועית ואולי גם היקרה אך אחרי הכול היא הדרך הבטוחה והנכונה ביותר בכל מה שקשור לפרויקטים בסדר גדול שכזה.

אז איך שוברים קיר בבית?

הדרך הכי טובה לשבור קיר היא באמצעות מסורי יהלום יעודיים לניסור בטון. בעזרת כלים אלו ניתן לחתוך את הקיר בצורה מדויקת במקומות הרצויים בלי ליצור הרס בכל האזור. כך ניתן לשלוט על החיתוך ולבצע את העבודה באופן מדויק ומושלם. 

איך להתכונן לפרויקט?

כשאתם פונים אל אנשי מקצוע מומחים אתם מקבלים את כל ההנחיות ואת כל המידע איך וכיצד להתכונן לעבודה וכיצד לבצע אותה באופן הכי נכון. זה כולל את הבדיקה המקדימה על ידי אנשי מקצוע וכולל גם את ההכנה בפועל. אם זה הכנה של הקרקע במקום שלא תיפגע בעקבות נפילה של חלקי בטון ואם זה הקשירה של הבטון לקראת העבודה.

לסיכום 

אפשר לומר כי חיתוך בטון שיעשה באמצעים המתאימים, עם הכלים המיועדים לכך ובעזרת אנשי המקצוע שיש להם את הידע ואת הניסיון הנדרשים, יוביל אתכם במהירות לתוצאות הרצויות. אתם תגלו כמה פוטנציאל היה עד כה לבית שלכם וסוף סוף תתחילו גם ליהנות ממנו.

אז למה אתם מחכים? הגדילו ראש, תנו לחלומות שלכם להוביל אתכם ופנו אל האנשים הנכונים. כי בעזרתם זה יהיה הרבה יותר פשוט מכפי שחשבתם.

 

שיפוץ שיפוץ בתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד