כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ההדלפה חושפת

יחידות הקומנדו של רוסיה נמחקו במלחמת אוקראינה

הכוחות החשאיים של רוסיה הצטרפו לחיל הרגלים הרוסי במלחמה באוקראינה, הדלפה מגלה כי הם סובלים ממספר עצום של הרוגים ופצועים והם למעשה נמחקו לגמרי

יחידות הקומנדו של רוסיה נמחקו במלחמת אוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

יחידות הקומנדו של רוסיה נמחקו במלחמת אוקראינה, כך עולה מהדלפה בארה"ב. החיילים המכונים 'ספצנאז' לובשים מדים רגילים על מנת להימנע מזיהוי. על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט' ייקח לרוסיה שנים לבנות אותן מחדש, על פי הערכות מסווגות בארה"ב שהגיעו לידי הוושינגטון פוסט.

ההדלפה, שלא דווחה בעבר, הוא בין מטמון של חומרים רגישים שדלפו ברשת דרך פלטפורמת ההודעות Discord. פקידים אמריקאים ייחסו את הערכותיהם להסתמכות יתר של המפקדים הרוסים על היחידות המיוחדות, שהופעלו כחלק מגדודי החי"ר בחזית. אך הם סבלו ממספר עצום של הרוגים ופצועים, היחידות הללו למעשה נמחקו.

בדרך כלל, חיילי 'ספצנאז, לוקחים חלק במשימות סודיות בסיכון גבוה - כולל הוראה לכאורה ללכוד את נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. הם עושים את האימונים המתקדמים ביותר של הצבא הרוסי. אך כאשר רוסיה פתחה בפלישה לאוקראינה בשנה שעברה, מפקדים בכירים היו להוטים לתפוס מומנטום, והורו לכוחות העילית להיכנס ללחימה ישירה, כך על פי ממצאי המודיעין האמריקאי ואנליסטים.

"ההתדלדלות המהירה של יחידות הקומנדו של רוסיה", אומרים מומחים, "שינתה את הדינמיקה של המלחמה מלכתחילה, והגבילה מאוד את יכולתה של רוסיה להפעיל טקטיקות חשאיות בפעולות קרב קונבנציונליות". פקידים אמריקאים מאמינים שהאבידות המדהימות שספגו יחידות אלו יהפכו אותן לפחות יעילות, לא רק באוקראינה אלא גם בחלקים אחרים של העולם שבהם פועלים כוחות רוסים.

מלחמת אוקראינה רוסיה חטיבת קומנדו קומנדו ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד