א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ביום השואה והגבורה

איראן מאיימת להשמיד את תל אביב וחיפה

איראן מאיימת להחריב את הערים תל אביב וחיפה, כשישראל מציינת את יום הזיכרון לשואה. הנשיא ראיסי אמר "כל פעולה קטנה תוביל להרס ערי ישראל". ראיסי גם חזר על הדרישה שארה"ב תעזוב את המזרח התיכון

איראן מאיימת להשמיד את תל אביב וחיפה
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

נשיא איראן איים לשטח את תל אביב וחיפה, כאשר ישראל מציינת את יום השואה והגבורה, ויום לאחר שראש הממשלה נתניהו כינה את הרפובליקה האסלאמית של איראן המקבילה המודרנית של גרמניה הנאצית.

דבריו של נשיא איראן, אברהים ראיסי, הגיעו בזמן שאיראן ציינה את יום הצבא השנתי שלה עם מטס של מטוסי קרב ומסוקים שטסו בטהרן, וצוללות איראניות שטו על פני מימיה במהלך טקס שהועבר בשידור חי על ידי הטלוויזיה הממלכתית.

בנאום בטקס, ראיסי איים על ישראל והאשים את ישראל בביצוע שורה של תקיפות נגד אתרי הגרעין והצבא של איראן מאז קריסת הסכם הגרעין עם מעצמות העולם. "אויבים, במיוחד המשטר הציוני, קיבלו את המסר שכל פעולה קטנה נגד המדינה שלנו תגרום לתשובה חריפה מהכוחות המזוינים שיהרסו חיפה ותל אביב", אמר ראיסי.

ראיסי גם חזר על הדרישה מארה"ב לעזוב את המזרח התיכון. המדיניות האמריקאית רואה בהגנה על אזור המפרץ הפרסי חשיבות מכרעת לאבטחת אספקת האנרגיה העולמית. חמישית מאספקת הנפט העולמית עוברת במיצר הורמוז, במפרץ הפרסי.

אתמול בנאום בטקס ביד ושם לציון יום השואה, השווה נתניהו את איראן של היום לגרמניה הנאצית כישות המייצגת איום קיומי על העם היהודי. 

 

 

יום השואה והגבורה נשיא איראן ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד