כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בטקס ליום השואה

שר המשפטים הגרמני: "נרגיש את הבושה לנצח"

שגרירות ישראל ערכה טקס לציון יום השואה במחנה הריכוז זכסנהאוזן בגרמניה. השתתף בטקס שר המשפטים הגרמני, שביקר לאחרונה בישראל. כמו כן, הזמר שלומי שבת ביצע מספר שירים. "גרמנים תכננו את השואה, גרמנים ארגנו אותה, גרמנים ביצעו אותה"

שר המשפטים הגרמני: "נרגיש את הבושה לנצח"
הטקס במחנה הריכוז צילום: שגרירות ישראל בגרמניה

שגרירות ישראל בברלין ערכה היום (שלישי) טקס לציון יום השואה במחנה הריכוז זכסנהאוזן. בהזמנת השגריר רון פרושאור, השתתף בטקס שר המשפטים הפדרלי הגרמני, ד"ר מרקו בושמן, שביקר לאחרונה בישראל. כמו כן, הזמר שלומי שבת ביצע מספר שירים.

קיום הטקס במחנה זה, הינו מסורת שייסדה שגרירות ישראל בגרמניה, תוך הדגשת המטען הייחודי בשירות במדינה כה חשובה מבחינה מדינית - אך טעונה היסטורית. לצד תפקידה של השגרירות לבנות גשר אל דור העתיד, חלק משמעותי עוסק בהנצחת זכרון השואה והמשפט "לעולם לא עוד" הינו גורם השזור בעבודה היומיומית שלה. הזמר שלומי שבת ביצע מספר שירים.

השגריר פרופ' רון פרושאור: "היום עלינו לזכור שעלינו לעמוד ביחד, מאוחדים. מדינת הלאום של העם היהודי היא התגלמות העצמאות היהודית. הוא התגלמות היכולת שלנו לבחור את גורלנו מבלי להסתמך על אחרים. העובדה שבשנת 2023 אנשים עדיין צועדים ברחובות ברלין בצעקות "מוות ליהודים" היא תזכורת מחרידה לכך ש"לעולם לא עוד" אינה כמיהה או משאלת לב. "לעולם לא עוד" היא המחויבות היומיומית שלנו ואנחנו נושאים אותה בגאווה. בשם העבר ולמען העתיד".

שר המשפטים ד"ר מרקו בושמן: "היום אנו מנציחים את ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. גרמנים תכננו את השואה, גרמנים ארגנו אותה, גרמנים ביצעו אותה. אי אפשר לתאר במילים את הזוועות של הנציונל-סוציאליזם. נרגיש את הבושה לנצח. יש לזהות ולהילחם באנטישמיות. זו אחת הסיבות לכך שכל כך חשוב להשלים עם ההיסטוריה הגרמנית. רק אם נזכור את ההיסטוריה שלנו, נוכל להסיק את המסקנות הנדרשות ולעמוד יחד על לעולם לא עוד".

גרמניה מחנה ריכוז יום השואה והגבורה שגרירות ישראל רון פרושאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד