כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בפעילות הרב חיים מילר

גדולי ישראל נחשפו למחדל בהעדר בית חולים במרכז ירושלים

יו"ר ארגון החסד הרפואי 'ורפא ירפא' הרב חיים מילר קיים ביקורי חג בבתיהם של גדולי ישראל, והציג בפניהם את הנתונים. הזכיר את הפגישה המיוחדת שהתקיימה בבית מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שהורה להציל את 'ביקור חולים' מפני סגירה. "ידם של נערי האוצר גברה אז על ההגיון הבריא"

גדולי ישראל נחשפו למחדל בהעדר בית חולים במרכז ירושלים
ביה"ח ביקור חולים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כמנהגו מדי שנה, קיים יו"ר ארגון החסד הרפואי הרב חיים מילר גם השנה, סדרה של ביקורי חג בבתיהם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור, במהלך ימי חול המועד פסח. בביקורים אלו פורס הרב מילר בפני גדולי הדור את מסכת הפעילות של הארגון בראשו הוא עומד, ואת התוכניות לפעילות בשנה הקרובה ובשנים הבאות בס"ד.

הפעם הקדיש הרב מילר את הביקורים בעיקר לסוגיית העדר בית חולים במרכז ירושלים, נושא שהתעורר מחדש לאחר הפסקת הפעילות של מחלקת היולדות במרכז העיר, בגלל שריפה שפרצה בסמוך למבנה ההיסטורי של בית החולים 'ביקור חולים'.

הרב מילר הזכיר לגדולי ישראל את הפגישה ההיסטורית שהתקיימה ביוזמתו בבית מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, בה נטל חלק הגאון רבי אליהו שלזינגר, רבה של קרית היובל בעיר, ובהשתתפותם של מספר פרופסורים בכירים שהציגו בפני מרן זצ"ל את הסכנה הטמונה בהעדר בית חולים במרכז העיר. באותו המעמד ביקש מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל מנאמן ביתו הגר"י אפרתי להתקשר בו במקום ליו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, ולהורות לו שיעשה כל מאמץ למנוע את סגירת בית החולים 'ביקור חולים'.

"למרבה הצער", אמר הרב מילר לגדולי ישראל במהלך ביקורי החג, "גברה ידם של נערי האוצר שהעדיפו את השיקולים הכלכליים הצרים, ובית החולים האחרון שהיה במרכז העיר נסגר.

"כיום, נמצאים בכל עמדות המפתח הנוגעות לעניין, אנשים שקדושת החיים חשובה להם", הוסיף הרב מילר, "שר הבריאות, יו"ר ועדת הבריאות, יו"ר ועדת הכספים הם כולם אנשים חרדים, וגם שר האוצר הוא יהודי שומר תורה ומצוות. זה הזמן לפעול בעניין.

הרב מילר הציג בפני גדולי הדור גם את המחסור החמור בבית חולים בעיר בית שמש, נושא שמדובר בו רבות כבר מספר שנים, אבל עד כה טרם נעשו צעדים של ממש כדי להתחיל בהקמתו של בית החולים הנצרך כל כך.

"ראש העיר לשעבר, הרב משה אבוטבול, השקיע רבות בנושא הזה כשכיהן בתפקיד, כיום הוא מכהן כסגן שר, ומנסה להשפיע מעמדו הנוכחי בעניין. אני בטוח שאם כל הצדדים הנוגעים בדבר יאחדו כוחות ויתחילו לפעול בעניין ברצינות, נוכל לראות בעוד שנים אחדות את שני בתי החולים הללו בנויים לתפארה, ומצילים חיי אדם דבר יום ביומו", סיכם הרב מילר.

גדולי ומאורי הדור ששמעו את הדברים חיזקו את ידיו של יו"ר 'ורפא ירפא', והצהירו ברורות כי אכן יש להתחיל בהקדם תהליך של הקמת בתי חולים במרכז ירושלים ובבית שמש. הם גם העבירו מסרים ברוח זו לשלוחי דרבנן המכהנים בתפקידים השונים בממשלה ובכנסת.

בנוסף סקר הרב מילר בפני גדולי ישראל את פעילותו של ארגון החסד הרפואי 'ורפא ירפא' במהלך ימי החג וחול המועד, כשמתנדבי הארגון פשטו על בתי החולים ברחבי הארץ, וחילקו לילדים המאושפזים ממתקים כשרים לפסח בכשרויות מהודרות כדי להביא את שמחת החג גם לילדים שנאלצו לבלות את החג או את חלקו במחלקות האשפוז במקום לחגוג אותו בחיק משפחותיהם.

בנוסף לפעילותו של הרב מילר, בימים אלו מתנהל מאבק משפטי חריף כנגד סגירת ״ביקור חולים״, אותו מובילה עמותת 'ירושלים שקופה' בראשות הרב נתן קרמר, בשם למעלה מ-4,000 יולדות מירושלים ומבית שמש שהצטרפו למאבק. ההתנגדות היא כנגד תכנית בינוי שהוגשה על המתחם, במסגרתה מנסה היזם לסגור את בית החולים, וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי שלח את התכנית בחזרה לשולחן הדיונים בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים, כפי שכבר דווח באתר בעבר.

בית חולים ביקור חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד