כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הדרישה להרחיק הפוליטיקאים

גלנט: היעדרות הפוליטיקאים מטקסי יום הזיכרון - כמו קיפול הדגל

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם המועצה הציבורית להנצחת החייל, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

גלנט: היעדרות הפוליטיקאים מטקסי יום הזיכרון - כמו קיפול הדגל
השר יואב גלנט צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, יואב גלנט, נפגש הבוקר עם המועצה הציבורית להנצחת החייל - יו״ר המועצה שלמה מור יוסף, יו״ר יד לבנים אלי בן שם, יו״ר ארגון האלמנות והיתומים תמי שלח, וחברי המועצה - הורים שכולים, אחים שכולים, אלמנות ויתומי צה״ל. במרכזה התייחס לחשש מהפיכת יום הזיכרון לגל מחאות ברקע המצב בארץ סביב קידום הרפורמה.

לבקשת השר, הנציגים הביעו את עמדותיהם בסוגית השתתפות נבחרי הציבור בטקסים הממלכתיים בבתי העלמין, ביום הזיכרון הקרוב. שר הביטחון גלנט שמע את ההצעות השונות שהעלו חברי המועצה, והציג את עמדתו בנושא.

שר הביטחון יואב גלנט התנגד לבקשה שפוליטיקאים לא ישתתפו באירועי יום הזיכרון, בימים אלה, יותר מתמיד, נדרש לחברה הישראלית מסר מאחד, ולא מסר מפלג. בבתי העלמין הצבאיים קבורים חללים מכל חלקי החברה והעם. כדורי האויב לא הבחינו בין מי שבא מהעיר או מהכפר, בשדה הקרב- כולם אותו הדבר".

השר גלנט הוסיף, "נבחרי הציבור, המייצגים אותו בכנסת או בממשלה, נבחרים על ידי העם, ומהווים סמל, כל אחד בתקופתו ובהתאם לתפקידו. אני סבור שעליהם להיות נוכחים בבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה".

"הדרישה להוצאת נבחרי הציבור מבתי העלמין, כמוה כדרישה לקיפול דגל ישראל״, הוסיף שר הביטחון שהבהיר כי ״אסור לנו כחברה לאבד את אחד הנכסים החברתיים המרכזיים שיש לנו, המהווים גשר של אחדות, צה״ל וארגוני הביטחון בכלל ומשפחת השכול בפרט".

בדבריו קרא השר גלנט "אל לאף אדם להכניס ביטוי פוליטי לקודש הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים. הדבר חל על כלל המשתתפים, ובכלל זה על נבחרי הציבור. לנבחרי הציבור, מכל הקשת הפוליטית, קיימת אחריות אישית, שגוברת בימים אלה. אני פונה אליהם ברוח האחדות ומבקש מהם שלא לבטא שום מסר שאינו ממלכתי וציוני, לטובת רווח פוליטי".

יואב גלנט יד לבנים יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד