כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יעורר התנגדות בממשלה?

הקרב בבנימין נפתח: המועמד ששוקל להדיח את גנץ

חודשים ספורים לפני הבחירות המוניציפליות, בהתיישבות מחממים מנועים - כאשר איש ההתיישבות קובי אלירז, בעבר יועצם של שרי ביטחון, נערך להתמודדות בבחירות לראשות מועצת בנימין • אם יתמודד, יפגוש את ראש המועצה גנץ, שנחשב מקורב לממשלה

הקרב בבנימין נפתח: המועמד ששוקל להדיח את גנץ
ישראל גנץ וקובי אלירז צילום: שרה דיאמנט, פלאש 90

הבחירות לרשויות המקומיות: קובי אלירז, מי שהיה בעבר יועץ ההתיישבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונחשב לאיש התיישבות מקושר, שוקל לרוץ לראשות מועצת בנימין בבחירות הקרובות, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

אלירז מפיץ לאחרונה סקרים הבודקים האם יש לו סיכוי להיבחר בהנחה שירוץ, וכרגע נראה כי הוא נוטה להתמודד ולנסות לנצח את ראש המועצה המכהן ישראל גנץ. לאחרונה התארגנה קבוצה גדולה של תושבי יישובי בנימין התומכים בריצתו של אלירז, והיא מנסה לגייס לו תמיכה מרבית.

הבחירות לראשות מועצת בנימין יערכו ב-31 באוקטובר, ועשויות לעורר אמוציות בקרב המתמודדים. בנימין היא המועצה הגדולה בארץ, ובשטחיה מתגוררים כ-76,000 תושבים. למועצת בנימין וראשיה משקל רב בענייני התיישבות, ולקולם יש משמעות בהחלטות הממשלה בעניינים אלו.

בצלאל סמוטריץ וישראל גנץ: צילום שרה דיאמנט, פלאש 90

אם אלירז יחליט להתמודד, הוא יתחרה בראש המועצה ישראל גנץ, הנחשב מקורב לממשלה בכלל ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפרט. כמו"כ שרי הציונות הדתית ואף ראש הממשלה נתניהו בוטחים בגנץ - והוא אף שימש כמתווך במו"מ הקואליציוני בין סמוטריץ' לנתניהו.

בשל כך, מועמדותו של קובי אלירז עשויה לגרום לכאב ראש בממשלה, זאת למרות שאלירז שימש בעברו כיועצם של נתניהו, שרי הביטחון בנט, יעלון וליברמן ושר המשפטים סער. בשנה שעברה אמור היה אלירז להתמנות לתפקיד יו"ר מנהלת הישוב היהודי בחברון - מינוי שנדחה על ידי יועמ"ש משרד הפנים שסירב לאשר את בקשת שרת הפנים שקד למנות את אלירז לתפקיד.

בבחירות הקודמות למועצה ניערך גם כן קרב צמוד, כאשר מול גנץ התמודד שילה אדלר, בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע שזכה לתמיכה של נתניהו, אלא שזו לא הספיקה לו והוא הפסיד לגנץ במאות קולות.

חבל בנימין בצלאל סמוטריץ בחירות מוניצפליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד