כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הכירו את שיבולת

בגליל התחתון: יישוב ייחודי יוקם לבעלי צרכים מיוחדים

נסללה הדרך להקמת יישוב נוסף לבעלי צרכים מיוחדים | הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים המליצה היום פה אחד למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר את שינוי תוכנית המתאר המחוזית צפון על מנת לאפשר את הקמת היישוב החדש שיבולת לבעלי צרכים מיוחדים שיוקם בגליל התחתון

בגליל התחתון: יישוב ייחודי יוקם לבעלי צרכים מיוחדים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע), בראשות מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, המליצה היום (שלישי) פה אחד למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר את שינוי תוכנית המתאר המחוזית צפון על מנת לאפשר את הקמת היישוב החדש שיבולת לבעלי צרכים מיוחדים שיוקם בגליל התחתון. 

הוולנת"ע, לאחר ששמעה את המתנגדים ואת נציגי לשכת התכנון המחוזית צפון, המועצה האזורית גליל תחתון ומשרד הרווחה והביטחון החברתי ולאחר שדנה בהתנגדויות לתוכנית, החליטה בהמשך להחלטות הקודמות שהתקבלו במוסדות התכנון בעניין היישוב שיבולת, מאחר ומדובר בתוכנית בעלת חשיבות ציבורית וחברתית, המאפשרת מתן מענה לאוכלוסייה עם מוגבלויות תוך שילובה בקהילה ושיתופה בפעילות הקהילתית, בשירותים ובממשקים עם היישובים הסמוכים וכי מדובר במקרה ייחודי המצדיק פתרונות חריגים.   

כמו כן, מתוך רצון לצמצם את הפגיעה בשטחים הפתוחים הסמוכים וברציפותם, הוחלט כי היישוב יוקם בצמידות ליישוב בית רימון וכן על צמצום היקף השטח המיועד לפיתוח, נקבעה צפיפות ממוצעת של 3 יח"ד לדונם על מנת לייעל את השימוש בקרקע.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אמליח, ציין כי "מדובר בשלב נוסף בדרך להקמת יישוב ייחודי המשלב אוכלוסייה בעלת צרכים ייחודים בקהילה, מדובר במטרה בעלת חשיבות ציבורית וחברתית מהמעלה הראשונה".  

היישוב שיבולת הינו היישוב השני שמקודם בוועדות התכנון המיועד עבור בעלי צרכים מיוחדים. באוגוסט 2018 אישרה הממשלה את היישוב דניאל שגם הוא מיועד עבור צרכים מיוחדים. היישוב מוקם בימים אלה ממערב לאופקים ובסמוך למוסד "עלה נגב", כפר שיקומי ייחודי מסוגו בעולם עבור ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית משולבת בנכויות פיזיות קשות.

 

 

יישוב חדש דירות צרכים מיוחדים צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד