כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אנחת רווחה

השופט הליטאי פסק נגד עונש מאסר לרבנית שנרדפה

שליחת חב"ד בליטא, גב' נחמה דינה קרינסקי, לא תרצה עונש מאסר לאחר דיון שנערך לאחרונה בתיק הפלילי נגדה. התובע רשאי לערער על החלטת השופט. "נהיה אסירי תודה על המשך התפילות שלכם"

השופט הליטאי פסק נגד עונש מאסר לרבנית שנרדפה
אילוסטרציה צילום: pixabay

שליחת חב"ד בווילנה - ליטא, הרבנית נחמה דינה קרינסקי , לא תרצה עונש מאסר. "ברוך השם חדשות טובות, השופט דחה את בקשת התובע למאסר, אך במקום זאת הטיל קנס של קצת פחות מ-10,000 אירו", כתבה המשפחה בהודעה לקהילה לאחר דיון שנערך בתיק הפלילי נגדה, השופט קבע היום כי היא לא תרצה עונש מאסר.

המשפחה ציינה כי "עורכי הדין אומרים שהתובע רשאי לערער על החלטת השופט ולכן נהיה אסירי תודה על המשך התפילות שלכם", המשפחה הוסיפה: "אנחנו באמת מרגישים את כח התהילים שלכם, איחולי הצלחה ותמיכה שהביאו את הנס הזה ויביאו את דידן נוצח השלם במהרה", כתבו.

גברת נחמה דינה קרינסקי היא אם לאחד-עשר ילדים ושלושה ילדי אומנה, אבל למען האמת היא אם של קהילה שלמה. מרת קרינסקי ובעלה רבי שלום בער קרינסקי מכהנים ב-28 השנים האחרונות כשלוחים בווילנה בירת ליטא. במהלך התקופה, הם פעלו ללא לאות כדי לספק את הצרכים הרוחניים והחומריים של קהילה שנחרבה על ידי השואה והדיכוי הסובייטי בעקבותיה. גם כשהיו זמנים קשים, הם מעולם לא חשבו לחזור לארה"ב, שם נולדו השניים.

הרבנית כתבה לפני מספר חודשים כי "מאז שעברנו לכאן ב-1994, הפעילות שלנו עומדת בפני התעללות והתקפות. בשנת 1995 הגן שלנו נסגר למשך חודש אחד, בשנת 1996 הביא תובע את בעלי לחקירה כדי לנסות להפחיד אותנו לא לפתוח בית ספר. משרד הבריאות הופעל נגדנו, וכתוצאה מכך נאלצנו לשלם 10,000 דולר כדי להשמיד 2 מכולות של אוכל טוב לחלוטין. ואלה רק כמה מהטקטיקות היותר משמעותיות מבין הטקטיקות הערמומיות שנתקלנו בהן".

בגלל התנכלות שיטתית בית הספר אותו ניהלה צבר חובות לאחר שלא הצליח לקבל כסף מקרנות סיוע שונות, הרב קרינסקי אמר כי התנכלו לבית הספר שלהם ומנעו מהן לקבל סיוע כספי. הוא הוסיף שאם התרומה הייתה מתקבלת בזמן, זה היה מונע מבית הספר לפשוט רגל ומההאשמות נגד אשתו.

חבר בקהילה היהודית של וילנה האשים את בית המשפט בכך ש"המשיך להעמיד לדין את הרבנית דינה למרות הראיות שהוצגו, המראות שהיא ובעלה ניסו למנוע מבית הספר להפסיד כסף".

חב"ד וילנא ליטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד