ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
רשתות תעמולה זרות

ארבעה אמריקאים הואשמו בסיוע לקרמלין

ארה"ב האשימה ארבעה אמריקאים בסיוע לקרמלין. משרד המשפטים האמריקאי פועל נגד רשתות תעמולה זרות סודיות על אדמת ארה"ב. מאמצי ההשפעה של הסוכנים היו תחת פיקוח של קציני ה-FSB, שירות הביון הממשלתי הרוסי  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

השלטונות הפדרליים האשימו אתמול ארבעה אמריקאים בקמפיין זדוני שדחף תעמולה פרו-קרמלין בפלורידה ומיזורי בארה"ב, בנוסף ה-FBI חקר והאשים את אלכסנדר ויקטורוביץ' איונוב, בכך שעבד במשך שנים בשם פקידי ממשל רוסים כדי לממן ולהנחות קבוצות פוליטיות שוליות בארצות הברית. בין היתר, יונוב ייעץ לכאורה לקמפיינים פוליטיים של שני מועמדים ששמם לא פורסם לתפקיד ציבורי בפלורידה.

מאמצי ההשפעה של הסוכנים היו תחת פיקוח של קציני ה-FSB, שירות הביון הממשלתי הרוסי. הרשויות האשימו גם ארבעה אמריקאים שביצעו את דבריו של איונוב באמצעות קבוצות, כולל המפלגה הסוציאליסטית העממית של יוצאי אפריקה ותנועה פוליטית בפלורידה, כולל תנועה בג'ורג'יה וקבוצה פוליטית לא מזוהה בקליפורניה - חלק מהמאמץ היה להשפיע על הפוליטיקה האמריקאית.

הרשויות טענו שאיונוב ביקש להשתמש בקבוצות אלו כדי לקדם את הכיבוש של רוסיה בחלק מאוקראינה, ואת הפלישה בסופו של דבר בפברואר 2022. האמריקנים הנאשמים הם מנהיגי המפלגה הסוציאליסטית העממית של יוצאי אפריקה, כולם מתגוררים או התגוררו בעבר בסנט פטרסבורג, פלורידה.

"שירות הביון הזר של רוסיה ניצל לכאורה את זכויות התיקון הראשון שלנו - חירויות שרוסיה שוללת מאזרחיה שלה - לפלג את האמריקאים ולהתערב בבחירות בארצות הברית", אמר עוזר התובע הכללי מתיו אולסן בהצהרה. "משרד המשפטים, לא יהסס לחשוף ולהעמיד לדין את מי שזורעים מחלוקת ומשחיתים בחירות בארה"ב בשירות אינטרסים זרים עוינים, ללא קשר אם האשמים הם אזרחי ארה"ב או אנשים זרים בחו"ל".

 

 

 

רוסיה ארה''ב חוקרי FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד