כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
איימו בחרם

לאחר סערה: ייצוא וודקה 'אבסולוט' לרוסיה הופסק

הבעלים של חברת הוודקה 'אבסלוט', פרנו ריקארד, חשש מחרם ולחץ פוליטי לאחר חידוש חלק מהיצוא לרוסיה, והודיע כי הייצוא נפסק. ראש הממשלה, אולף קריסטרסון, אמר שהוא "מופתע מאוד לשמוע על ההחלטה לייצא לרוסיה"  

לאחר סערה: ייצוא וודקה 'אבסולוט' לרוסיה הופסק
אילוסטרציה צילום: פלאש90

יצרנית הוודקה 'אבסולוט' השוודית אמרה שהיא מפסיקה את כל היצוא לרוסיה לאחר קריאות להחרים את המותג בשוודיה וברשתות החברתיות. חברת אבסולוט אמרה כי "החליטה להפסיק את ייצוא המותג שלה לרוסיה".

סטפני דורו, מנכ"לית החברה, אמרה בהצהרה כי "החברה מממשת את חובת הזהירות כלפי עובדיה ושותפיה. אנחנו לא יכולים לחשוף אותם לביקורת מסיבית בכל הצורות", הוסיפה. הבעלים של אבסולוט, פרנו ריקארד, אישר מוקדם יותר החודש כי הוא חידש חלק מהיצוא לרוסיה לאחר שהפסיק אותו בעבר במרץ 2022, זמן קצר לאחר שמוסקבה החלה בפלישה לאוקראינה.

החברה ציינה כי מאז נובמבר אשתקד שינתה רוסיה את תקנות היבוא המאפשרות יבוא מקביל של אלכוהול ללא אישור של יבואנים מורשים, ובכך עקפה את הסנקציות של האיחוד האירופי. פרנו ריקארד הדגיש כי ההחלטה לחדש את הייצוא התקבלה בין השאר כדי להגן על הצוות שלה ברוסיה מפני "אחריות פלילית" והאשמות של "פשיטת רגל מכוונת".

אבל המהלך עורר ביקורת, כולל מצד פוליטיקאים בולטים בשוודיה. ראש הממשלה, אולף קריסטרסון, אמר שהוא "מופתע מאוד לשמוע על ההחלטה".

אחרים קראו להחרים, וכינו זאת "התמוטטות מוסרית חסרת עמוד שדרה ומתנה לפוטין". כמה ברים ומסעדות ידועים בשטוקהולם הפסיקו למכור את מוצרי החברה. "התגובה בימים האחרונים משקפת בבירור את התפקיד שאבסולוט ממלאת עבור הקהילה המורחבת שלה בשבדיה", אמרה המנכ"לית דורו. "אנו מכירים במשמעות של מערכות יחסים ארוכות ואמון אלו עם העובדים השוודים, השותפים, הצרכנים והחברה השוודית בכלל", הוסיפה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה וודקה שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד