כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תורם לנסראללה

בריטניה מטילה סנקציות על גבר שמממן את חיזבאללה

בעל יצירות אמנות יקרות חשוד בהלבנת כספים עבור ארגון הטרור חיזבאללה. הוא הוכנס בעבר לרשימת סנקציות על ידי משרד האוצר האמריקני. לפי משרד האוצר הבריטי לאחמד יש אוסף אמנות גדול בבריטניה והוא מוכר היטב בקהילת האמנות הבריטית  

בריטניה מטילה סנקציות על גבר שמממן את חיזבאללה
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

אספן אמנות הוכנס לרשימת סנקציות של משרד האוצר הבריטי והואשם בארה"ב כי הוא משתמש באוסף שלו, שכלל יצירות מופת של פיקאסו, גורמלי ואנדי וורהול, להלבנת כספים עבור הארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה.

נאזם אחמד, סוחר יהלומים ואמנות שפעם הצטלם בפנטהאוז שלו בביירות למגזין יוקרתי והופיע ביצירה על "הבתים היפים בעולם והאנשים המרתקים שחיים בהם", הוגדר בבריטניה כסייען טרור והטלו עליו סנקציות, כך דיווח ה'גארדיאן'.

הוא הוכנס בעבר לרשימת סנקציות על ידי משרד האוצר האמריקני, וביום שלישי האשים אותו בית משפט בניו יורק, יחד עם שמונה נאשמים משותפים, כולל בנו ובתו, על קיום עסקאות אמנות ותכשיטים בשווי 160 מיליון דולר.

בהודעת משרד האוצר הבריטי על הסנקציות, אחמד תואר כחשוד שמממן את ארגון חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן ואשר ממשלת בריטניה קבעה כי הארגון מוגדר כקבוצת טרור ב-2019.

לפי משרד האוצר לאחמד יש אוסף אמנות גדול בבריטניה והוא מוכר היטב בקהילת האמנות הבריטית, שם אומרים שהוא עובד עם "מספר רב של אמנים, גלריות אמנות ומכירות פומביות בבריטניה".

כל נכסיו של אחמד בבריטניה, כולל מה שהוגדר כ"אוסף אמנות נרחב", הוקפאו כעת, כך הודיע משרד האוצר, ואסר על אמנים בריטיים, גלריות ובתי מכירות פומביות לסחור איתו כולל הגלריה Artual שלו בביירות, המנוהלת על ידי בתו, הינד נאזם אחמד.

שרת האוצר ג'ואנה פן, אמרה: "אנחנו תמיד נגן באופן יזום על הכלכלה שלנו מפני אלה שמבקשים לעשות בה שימוש לרעה. הפעולה הנחרצת שנקטנו היום תגביל את אלה שמממנים טרור בינלאומי, ותחזק את הביטחון הכלכלי והלאומי של בריטניה". אחמד מואשם בשימוש באמנות להלבנת כספים למטרות טרור.

בשנת 2019, משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות נגד אחמד ושניים אחרים, ותיאר אותו כאיש הכספים האישי של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. אחמד נחשב ל"תורם פיננסי מרכזי של חיזבאללה" מאז 2016. אחמד הכחיש בעבר דיווחים לפיהם היה קשור למימון חיזבאללה.

 

 

חיזבאללה חסן נסראללה בריטניה סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד