י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרסמה שקרים

לאחר הסדר פתאומי: פוקס ניוז תשלם 787 מיליון דולר פיצויים

פוקס ניוז תשלם 787.5 מיליון דולר לחברת דומיניון שמספקת מכונות הצבעה. פוקס ניוז הגיעה להסדר ברגע האחרון עם החברה שהאשימה את פוקס ניוז בדחיפה של קונספירציות שפגעו בחברה. הדרישה המקורית היתה 1.6 מיליארד דולר

תומכי טראמפ
תומכי טראמפ צילום: די וואך

השופט בתיק לשון הרע נגד חברת פוקס ניוז הודיע אתמול שהתיק נפתר, והביא לסיומו בפתאומיות. החברה נתבעה בבחירות 2020 על הפצת ידיעות כוזבות. ההסדר בין הצדדים הגיע בדיוק בזמן שמשפט עמד להתחיל. ההסדר כלל תשלום של 787.5 מיליון דולר מפוקס לחברת דומניון המספקת מכונות הצבעה, כך לדברי ג'סטין נלסון, עורך הדין של דומיניון.

"האמת חשובה. לשקרים יש השלכות", אמר. "לפני יותר משנתיים, שטף של שקרים סחף את פקידי הבחירות ברחבי אמריקה לתוך יקום חלופי של תיאוריות קונספירציה שגרמו נזק חמור לדומיניון ולמדינה".

דומיניון תבעה במקור פיצוי של 1.6 מיליארד דולר. תאגיד פוקס מסר בהצהרה כי "אנו מכירים בפסקי הדין של בית המשפט הקובעים כי טענות מסוימות לגבי דומיניון הן שקריות". שני הצדדים הגיעו להסכם שלמעשה ביטל את המשפט עם חבר מושבעים.

בעוד שההסדר מנע ממשפט ארוך, הוא עדיין מביא למקרה נדיר של אחריות על ניסיונות לעשות דה-לגיטימציה לניצחונו של הנשיא ביידן. מעט אנשים או ארגונים התמודדו עם השלכות משפטיות לתביעות הקשורות להונאת בחירות שטען הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

דומיניון תבעה את פוקס בתחילת 2021, בטענה שהמוניטין שלה נפגע קשות כאשר פוקס שידרה שוב ושוב שקרים לגבי מכונות ההצבעה שלה. פוקס הכחישה כל עבירה, ואמרה שהיא רק דיווחה על האשמות חדשותיות שהגיעו מטראמפ ועורכי דינו, וכי היא מוגנת בכך על ידי התיקון הראשון. השופט אריק דייויס קבע בעבר שההצהרות שפוקס שידרה על דומיניון הן שקריות.

פוקס עדיין עומדת בפני תביעת דיבה דומה של תובעת אחרת המעורבת בטכנולוגיית הצבעה, חברת Smartmatic. אחד מעורכי הדין של דומיניון, סטיבן שאקלפורד, אמר לתקשורת שההסדר עם פוקס אינו סוף המאמצים לדחות את הדיסאינפורמציה על החברה: "עדיין לא סיימנו. יש לנו עוד כמה אנשים שיש להם אחריות מסוימת".

 

 

פוקס ניוז דונלד טראמפ תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד