כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעקבות ביטול החוק

בוטלו כתבי האישום כנגד ראש ישיבת חומש ותלמידיו

המדינה חוזרת בה מכל כתבי האישום של העולים לחומש, ביניהם כתב האישום כנגד ראש ישיבת חומש ותלמידים בישיבה וזאת בשל ביטול חוק ההתנתקות בכנסת. התיקים יסגרו מחוסר אשמה פלילית. יוסי דגן: "מברך על ביטול כתבי הישוב - חומש ושא-נור יהיו ישובים במועצת שומרון". עו"ד משה פולסקי מחוננו: "ממסירות נפש על לימוד תורה ויישוב ארץ ישראל - אין ניזוקים"

בוטלו כתבי האישום כנגד ראש ישיבת חומש ותלמידיו
חומש צילום: נאסר אישתיה/פלאש90

בית המשפט השלום בפתח תקווה, הורה השבוע, לבקשת תביעות ש"י על ביטול שורת כתבי אישום שהוגשו נגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, רבנים בישיבה וכנגד מספר תלמידים נוספים בישיבה באשמת מעבר על חוק ההתנתקות, וזאת בעקבות חקיקת ביטול חוק ההתנתקות לפני כחודש בכנסת. התיקים יסגרו מחוסר אשמה פלילית.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ברך על סגירת התיקים ואמר: "כתב האישום שהוגש נגד תלמידי ישיבת חומש לא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה. אין דבר יותר ערכי ומסורי מאשר לעבור על החוק הגזעני שמפלה ואוסר על יהודים להיות באזור בארץ ישראל. הגשת כתבי האישום הם תופסת של פשע על פשע ואני מברך על ההחלטה לבטל אותם. אנחנו נמשיך לפעול ולא נשקוט עד שחומש ושא-נור יהיו יישובי קבע מן המניין של המועצה האזורית שומרון, ואני שמח שגם התביעה וגם בית המשפט מבינים שלהיות במקומות האלו זה כבר לא עברה על החוק, אלא תיקון של עוול נוראי שאנחנו מתקנים בימים אלו".

כתבי האישום הוגשו בשנים האחרונות ע"י שלוחת תביעות שומרון שלוחת אריאל, וייחסה לתלמידים ולרבנים כניסה ליישוב חומש, עבירה על חוק ההתנתקות - "כניסה/ שהייה בשטח מוגבל ללא היתר עבירה לפי סעיף 27 (א)(1) לחוק יישום תכנית ההתנתקות התשס"ה - 2005". כאמור, בעקבות ביטול החוק הוסר האיסור על שהיית יהודים בחומש ועל כן בוטלו כתבי האישום.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצג את תלמידי ורבני ישיבת חומש מסר בתגובה: "אני מברך את תלמידי ישיבת חומש ורבניה, שבמשך שנים רבות לא ויתרו, וחרף התנכלויות חוזרות ונשנות של הרשויות, משטרת ישראל, בהנחיית הפרקליטות ובאמצעות שלוחת התביעות, ביקשו לפגוע בישיבה שפעלה בחומש, בה תלמידים רבים מסרו את נפשם על לימוד התורה ועל ישוב ארץ ישראל בתנאים קשים ביותר".

"לארגון חוננו הייתה הזכות לעמוד לימין הישיבה ורבניה, במשך שנים רבות, בסיוע משפטי כנגד הפינויים הרבים שהיו במקום, כנגד המעצרים והחקירות המשטרתיות המרובות, ואף לסייע בידי רבני הישיבה ותלמידיה במאבקים משפטיים ממושכים כנגד כתבי האישום הרבים שהוגשו כנגד רבני הישיבה ותלמידיה. ברוך ה' לאחר מאבק ממושך שלווה בטקטיקות משפטיות, שהביאו להתמשכות ההליכים המשפטיים - לא נגרם כל נזק למי מתלמידי הישיבה או מרבניה. אם עד היום ברכנו את תלמידי הישיבה ורבניה, "אשריכם שנתפסתם על דברי תורה" הרי שבשל ביטול החוק, גם בוטלו כל הסנקציות וההליכים המשפטיים שהתנהלו בגין השהיה במקום. ומוסר השכל יש בדבר - ממסירות נפש על לימוד תורה ויישוב ארץ ישראל - אין ניזוקים. ארגון חוננו מברך את רבני הישיבה ורבניה ומקווה שהישיבה והישוב יפרחו ויצמחו, ויחזקו את אחיזתנו במקום במקום החורבן שהשיתה ממשלת הגירוש על המקום לפני שנים. בתקווה ובברכה ליישוב מחדש של אזור צפון השומרון ובברכת ברוך מציב גבול אלמנה", הוסיף פולסקי.

שמואל וונדי מנכ"ל ישיבת חומש מסר: "אנו שמחים שמדינת ישראל התחילה את תיקון חטא הגירוש בביטול חוק ההתנתקות. ברוך ה' זכינו לשמוע על ביטול כתבי האישום למי שקיים את מצוות ישיבת הארץ בחומש תובב"א. יחד עם שמחת ביטול חוק ההתנתקות, אנחנו עוד מצפים בקרוב להסדרת הישיבה, נמשיך להרים את הדגל בחומש עד להסדרת הישיבה ובניין חומש בפועל".

חומש יוסי דגן כתבי אישום חננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד