י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קבוצה מנצחת

"העובד החרדי יכול להרגיש כאן בית לכל דבר"

קבוצת אלקטרה, הפכה ברבות שנים למעצמה בינלאומית • בשיחה מיוחדת עם סמנכ"ל משאבי אנוש של הקבוצה מר גדי אגמון הוא מספר על ההתפתחות העצומה של החברה, על הקידום והמעטפת הרחבה שמקבלים העובדים ועל ההתחשבות המיוחדת בעובד החרדי, לרבות מגוון עצום של משרות המוצעות עבור המגזר. אל תחמיצו

 "העובד החרדי יכול להרגיש כאן בית לכל דבר"
חברת אלקטרה צילום: מתוך אתר החברה

מה אומר לכם המותג 'אלקטרה'? אני משער שאת חלק מאיתנו השם הזה לוקח באופן אסוציאטיבי לכיוון עולם המיזוג והחשמל. אולם מבט קצר אל עבר פעילות הקבוצה ב-70 שנים האחרונות, ייתכן וידהים אתכם. תגלו שם עולם שלם של עשייה בתחום הקמת מבנים, בנייה, תפעול ותחזוקה על שלל התחומים, שהפכו לכדי מעצמה המובילה בתחומה. בראיון מרתק עם סמנכ"ל משאבי אנוש של החברה מר גדי אגמון הוא מעניק לנו הצצה מסקרנת לפעילות הענפה שנמצאת בתנופה גדולה ועל המשרות, המפורסמות בין היתר באתר ג'וביק - אתר המשרות הגדול למגזר החרדי.

למגוון המשרות בחברת אלקטרה לחצו כאן>>> 

ספר לנו קצת על החברה, על הפעילות ועל החזון שמוביל אתכם

"קבוצת אלקטרה, הינה צבר של 30 חברות שונות, אשר נוסדה לפני יותר מ-70 השנים בהן צברה ידע מעמיק וניסיון נרחב ומיצבה את מעמדה כחברה בינלאומית מובילה בתחומה. פעילותה הבינלאומית של הקבוצה כוללת מגוון רחב של פרויקטים מורכבים המתפרסים כיום על פני ארבע יבשות ב-17 מדינות.

אלקטרה נוסדה בשנת 1945 ונסחרת בבורסה לניירות ערך מאז 1971 במדד ת"א 35. הקבוצה מיישמת גישה רב-תחומית המבוססת על סינרגיה ייחודית הקיימת בין החברות הבנות שלה. צוותי החברה כוללים למעלה מ-13,500 אנשי מקצוע מיומנים, ביניהם מהנדסים ,הנדסאים, טכנאים ומומחים מן השורה הראשונה, המבטיחים ביצועים מיטביים בכל שלבי הפרויקטים.

אסטרטגיית מחזור החיים (Life Cycle) מנחה את אלקטרה לכל אורך הדרך ומבטיחה כי כל פרויקט, בכל רמת מורכבות והיקף, יהנה ממכלול שירותים מקיף תחת קורת גג אחת, מחויבות למצוינות בכל שלב במחזור החיים של פרויקט.

הקבוצה, הפועלת במגזר הציבורי והפרטי כאחד, ביססה לעצמה מוניטין מוכח בייזום, תכנון ופיתוח של פרויקטים בולטים, החל מבנייני מגורים, מבני תעשייה והייטק ועד בתי חולים, שירותים ציבוריים, פרויקטי תשתיות לאומיים ועוד.

כיום אלקטרה  עומדת על קרוב ל-30 מיליארד ש"ח של היקף עבודות לשנים הקרובות, עם כ-250 תקנים בחודש עבור קליטת עובדים במגוון תחומים ובתנופה עצומה".

אלו משרות אתם מציעים כיום?

"אנו מציעים מגוון רחב של משרות בשלל תחומים. כל העולם של טכנאים, מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות, מרכיבי ומתקיני מעליות, עבודות קבלניות רבות, מנהלי בניינים עם מסלול של התפתחות. יש גם עבודות משרדיות כמו הנהלת חשבונות, משרות מנהל אדמיניסטרטיבי ועוד. הבשורה החשובה כאן היא שבכל התחומים ניתן להתקדם יחד עם הוותק והניסיון. כאלו שהתחילו בתחילת הדרך, ברצפת הייצור, עברו להיות מנהלי צוותים ואז מנהלי תחום ומנהלי סניפים, ויש מהם אפילו סמנכ"לים, זאת תוך כדי שהם רכשו תארים בהרבה מקרים וקיבלו מימון. יש כאן ציר התפתחות וקידום מאוד רחב ומשמעותי".

מהם הפלוסים המרכזיים בעבודה בחברה שלכם?

"ראשית כל, יש באמת את הנושא של ההכשרה והקידום המקיף. אנחנו פותחים קורסים, מכשירים אנשים, מלמדים מקצועות, יש מקומות שאנחנו נותנים ידע בסיסי של מכינה עם מקצועות כמו מתמטיקה. יחד עם זאת יש כאן גם את כל העולם הזה של הרווחה לעובד וחוויית עובד. אם זה מלגות לימודים לעובדים ובני משפחותיהם. תלושי מזון בהנחה, רכישות במבצעים לקראת החגים, טיסות לחו"ל בהנחה. מוצרי חשמל ועוד ועוד. באופן כללי הייתי אומר שאלקטרה היא בית לאנשים שרוצים לגדול בתוכו".

למגוון המשרות בחברת אלקטרה לחצו כאן>>> 

איזה ערך מוסף מעניקה החברה לעובדים החרדים?

"אנחנו דואגים לעובד החרדי קודם כל מבחינת גמישות זמנים גבוהה מאוד, התחשבות בתפילות ובשאר הצרכים בין אם זו משרת שטח או עבודה משרדית, שזה ערך מוסף לעובדים החרדים. ישנם בתי כנסת בסמוך למקום העבודה, מטבחים כשרים. בפעילויות הגיבוש ישנה התחשבות עם אוכל למהדרין, לפי דרישות בהתאמה אישית וכאמור, ההכשרה שמעניקה הקבוצה לעובדים, היא פלוס מרכזי עבור העובד החרדי, שלעתים מגיע ללא ניסיון ורקע מקצועי מוקדם.

"חשוב לציין כי על אף הפערים הקיימים בין התרבות החרדית לזו החילונית, תמיד הגענו להבנה וכבוד הדדי. תוך יצירת פתרונות ממקום מכבד של שני הצדדים. שאנחנו מדברים על כך שאלקטרה היא בית, זה גם במובן שמקבלים את העובד כמו שהוא ותומכים בו ובמשפחתו והוא יכול להרגיש כאן בית לכל דבר".

איזה ערך מוסף מעניקים העובדים החרדים לחברה?

"יש מספר יתרונות שאפשר לשים לב אליהם כמו נאמנות, לויאליות, יכולת התמדה, כישורי למידה. בוגרי ישיבה יודעים לתרגם את כישורי הלמידה והניתוח שלמדו מהישיבה לתוך העולם המקצועי".

לסיום, תן לנו טיפ לראיון עבודה אצלכם

כאן הוא משתהה לרגע. "אני חושב שחרדי שמגיע לכאן צריך לקחת בחשבון שלפעמים יש פער תרבותי בין שני הצדדים, כאשר בראיון, עצם המפגש יכול להעצים את הפער. זהו טיפ עבור המרואיין והמראיין כאחד, כיוון שארגון צריך שיהיה אמון והבנה הדדיים בין שני הצדדים".

למגוון המשרות בחברת אלקטרה לחצו כאן>>> 

אלקטרה ג'וביק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד