כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רצח בכוונה תחילה

30 שנות מאסר למחבל שדרס 12 חיילים בדרכם לכותל

30 שנות מאסר נגזרו היום על טרוריסט פלסטיני, שהורשע בביצוע נסיון ניסיון רצח של 12 חיילי גולני בירושלים ב-2020. בנוסף נגזרו עליו שנת מאסר על תנאי ופיצוי כספי לכל אחד מהחיילים שנפגעו

אילוסטרציה
אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום על סנד טורמאן, שהורשע בגין ביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח חיילי גולני בירושלים לפני כשלוש שנים, 30 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי ופיצוי כספי לחיילים שנפצעו.

על פי הכרעת הדין, בחודש יוני 2020 צעדו 38 חיילי גולני במסלול סיור לימודי בירושלים בדרכם לטקס השבעה בכותל. המחבל הפלסטיני נסע ברכבו, הבחין בקבוצת החיילים ובשלב מסוים החל להשמיע פסוקים מהקוראן, וביניהם את סורה "אלאנפאל" העוסקת בדיני מלחמה וחלוקת השלל.

כאשר החיילים הגיעו סמוך למתחם התחנה בירושלים הנאשם לחץ על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו, וכיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה. הנאשם עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים שעמדו באותה העת על המדרכה. הטרוריסט הפלסטיני המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפיל אותם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים.

לאחר מכן המחבל לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום לבית משפחתו בחברון והסתתר שם. כתוצאה ממעשיו, נפגעו 12 חיילים בדרגות פציעה שונות, אשר פונו לבית החולים ונזקקו לטיפול רפואי.

בשלב הטיעונים לעונש טענה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד שחר מלול, כי הנסיבות במקרה זה חמורות לנוכח דבקות הנאשם במטרה שהציב לעצמו ונחישותו, ובשל העובדה שהנפגעים הם חיילים. הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם עונש כבד של 30 שנות מאסר בפועל שישקף את חומרת מעשיו ואת פוטנציאל הנזק שהיה חמור ורחב, שכן כתוצאה ממעשיו של הנאשם היה יכול להיהרג כל אחד מהחיילים ובנס לא נהרג אף חייל, אך ישנם 12 חיילים שנפגעו.

כמו כן, ציינה הפרקליטות כי יש להטיל על הנאשם את העונש המרבי על מנת להעביר מסר ברור למניעת אירועים מסוג זה בעתיד. ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי "מדובר באירוע המוגדר כאירוע דריסה ולא מעט אירועים מסוג זה נעשים לאחרונה, וגם לא לאחרונה, במטרה לפגוע בין בחיילים ובין באזרחים. הענישה, על כן, צריכה לשדר מסר אשר אולי יהא בו משום הרתעת הרבים ואולי צמצום התופעה".

טרור פלסטיני הכותל המערבי גולני פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד