כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זעזוע אנטישמי

הזמין לוחית רישוי עם המספרים המסמלים יחידה נאצית

רכב עם לוחית רישוי של יחידה של היטלר, נראתה ברחבי בלגיה. חבר הפרלמנט היהודי רוצה שהממשלה תוכל לאסור את לוחית הרישוי. המכונית נצפתה עם לוחית זיהוי HH-88. קוד פופולרי בחוגים ימניים קיצוניים וניאו-נאצים

הזמין לוחית רישוי עם המספרים המסמלים יחידה נאצית
הרכב עם לוחית זיהוי אנטישמית צילום: באדיבות המצלם

תושבים יהודים בבריסל נבהלו לראות מכונית עם לוחית מספר המתייחסת לאדולף היטלר ימ"ש. עם זאת, לא ניתן לאסור את לוחית הרישוי האנטישמית באופן חד צדדי על ידי הממשלה, כך עולה מתשובה של שר התחבורה ז'ורז' גילקינט לשאלה של חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך, פרייליך רוצה לשנות את החוק.

המכונית נצפתה עם לוחית זיהוי HH-88. זאת התייחסות ל'הייל היטלר' פעמיים, כי האות h היא השמינית באלפבית. זהו קוד פופולרי בחוגים ימניים קיצוניים וניאו-נאצים.

מי שמשלם 1,000 יורו עבור לוחית מספר מותאמת אישית, חייב לקבל אישור ממשרד התחבורה, אך מחלקת הרישוי לא יכולה למנוע את המספרים הללו.

"הייתי בהלם מלוחית הרישוי הזו", אמר השר גילקינט לשאלה של חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך. "לבקשתי, מחלקת הרישוי יצרה קשר עם המחזיק של לוחית רישוי זו, וננקטים צעדים להחלפת לוחית הרישוי".

חבר הפרלמנט פרייליך גם שאל את השר מדוע הממשלה לא יכולה לאסור את לוחית הרישוי. "החוק אינו מאפשר מחיקה רשמית של לוחית רישום רק בגלל הכיתוב", ענה השר גילקינט.

פרייליך רוצה לשנות את זה, הוא אמר ל'בחדרי חרדים'. "צריך לשנות את החוק כך שלמינהל תהיה אפשרות לאסור לוחיות, אנחנו חייבים לתת איתות ברור שגזענות ואנטישמיות לעולם לא יהפכו לנורמה".

חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך שמבקר בימים אלה בארץ וביקר בכנסת עם משלחת חברי פרלמנט מאירופה, ביקר ביד ושם, ונפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. "אני נרגש להיות בישראל ביום כזה, כאחד שנלחם נגד אנטישמיות בבלגיה בפרט ובאירופה בכלל, כידוע בריסל היא בירת האיחוד האירופי, הביקור הוא הרבה יותר מסתם ביקור". עוד אמר: "80 שני אחרי השואה לראות רכב בבלגיה עם מספר לוחית זיהוי של היטלר, עושה לי צמרמורת, ואני פועל לשנות את החוק עם עמיתים נוספים בפרלמנט, ונהפוך את זה ללא חוקי, לא יהיו מספרים של היטלר ברחובות בלגיה".

מיכאל פרייליך חבר פרלמנט היטלר בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד