כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פחות מחודש לבחירות

ארדואן מאשים את יריבו בקבלת הוראות מהמחתרת הכורדית

מנהיג האופוזיציה בטורקיה כמאל קיליצ'דראולו, יצא להגנת המיעוט הכורדי וספג אש: "ארדואן מתייחס למיליוני אזרחים כאילו הם טרוריסטים מורשעים". מועמד האופוזיציה גם הצהיר ברורות, שמיד עם בחירתו הוא מתכוון לשחרר מהכלא את כל הפוליטיקאים והעיתונאים שנשלחו לכלא על ידי בית המשפט

ארדואן מאשים את יריבו בקבלת הוראות מהמחתרת הכורדית
כמאל קיליצ'דראולו צילום: באדיבות המצלם

בעוד קצת פחות מחודש יתקיימו הבחירות לנשיאות ולפרלמנט בטורקיה, ולפי סקרי דעת הקהל במדינה, המרוץ בין ארדואן ובין יריבו כמאל קיליצ'דראולו, צפוי להיות קשה מאוד מבחינת ארדואן שבפעם הראשונה מאז עלה לשלטון לפני 20 שנה, יש חשש שיפסיד בבחירות.

בטורקיה קיים תסכול רב מהמצב הכלכלי ההולך ומחמיר, השחיקה בערכה של הלירה הטורקית הורידה טורקים רבים ממעמד הביניים אל סף עוני, ורעידת האדמה הקטלנית שבה נהרגו יותר מ-46 אלף אזרחים טורקים, מוסיפה רבות לתחושה שארדואן אינו מנהיג את טורקיה בצורה נכונה ומפוקחת.

מנהיג האופוזיציה כמאל קיליצ'דראולו מנסה לעשות כמיטב יכולתו כדי להכות בברזל בעודו חם, ומשדר לכל אורך הקמפיין את התחושה שלראשונה האפשרות שארדואן יוחלף בבחירות אכן קיימת, וזה הזמן להציל את טורקיה משלטונו הקשוח של ארדואן שרודף מתנגדים פוליטיים, כולא עיתונאים שמעזים למתוח עליו ביקורת, ומוקף במושחתים שמנצלים את מנעמי השלטון כדי להתעשר שלא כדין.

קיליצ'דראולו מוכר כבר שנים רבות בטורקיה כמי שניצב מול ארדואן ואנשיו ללא מורא וחושף את מעשי השחיתות שלהם, למרות שברור לו שהוא עלול לשלם על כך מחיר אישי יקר.

בטורקיה של ארדואן, לכנות את הנשיא בכינוי 'רודן' עלול להיחשב לעבירה פלילית, ולגרור עונש של מספר שנות מאסר בגין העלבת הנשיא. ואכן, ככל שמועד הבחירות מתקרב, מחריף ארדואן את הטון כלפי יריבו, וייתכן שגם מכשיר את הקרקע לפסילת הבחירות במקרה שיפסיד, או אולי לכליאתו של מנהיג האופוזיציה עוד לפני הבחירות, וביטול ההתמודדות שלו.

בימים האחרונים מאשים ארדואן את קיליצ'דראולו בגלוי, בכך שהוא מקבל הוראות מהמחתרת הכורדית, ואינו נאמן לעם הטורקי ולמדינה הטורקית. זאת, לאחר שקיליצ'דראלו תקף את ארדואן על כך שהתבטא בחריפות נגד הכורדים. לדבריו, הנשיא הטורקי "מתייחס למיליוני כורדים כאילו הם טרוריסטים מורשעים".

מועמד האופוזיציה גם הצהיר ברורות, שמיד עם בחירתו הוא מתכוון לשחרר מהכלא את כל הפוליטיקאים והעיתונאים שנשלחו לכלא על ידי בית המשפט, בתקופתו של ארדואן, משום שלדעתו הם נשפטו שלא כדין ונשלחו לכלא מסיבות פוליטיות בלבד. בתגובה האשים ארדואן את יריבו שהוא רוצה למנות אסירים לשרים בממשלתו אם ייבחר.

רג'פ טייפ ארדואן בחירות טורקיה כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד