כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אי אפשר להתנהל"

הבחירות לרבני ערים: התושבים דרשו דחייה, ראש המועצה סירב

במסגרת הבחירות לרבני ערים במספר רשויות, במועצה המקומית קריית ארבע החל הליך הבחירה לרב החדש - אלא ששם התושבים ביקשו לדחות אותו לאחר הבחירות לרשויות המוניציפליות. ראש המועצה דחה וטען: "הסיכון הוא שגם אחרי זה ייקח זמן רב או שתהיה מניעה" | הועדה אישרה את תשובתו; הבחירות יתקיימו בעוד חודש

הבחירות לרבני ערים: התושבים דרשו דחייה, ראש המועצה סירב
ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן צילום: Miriam Alster/Flash90

במועצה מקומית קריית ארבע מתנהל בשבועות האחרונים הליך בחירת רב עיר חדש, כחלק מבחירות לרבני ערים שמתקיימות במספר רשויות. אלא שמאחורי הקלעים מתברר שהייתה בקשה לדחות את הבחירות.

במהלך כינוס הועדה לבחירת רב העיר במועצה, שימלא את מקומו של הרב דב ליאור מבכירי רבני הציונות הדתית, לפני כשבועיים, סיפרו בלשכה המשפטית של המשרד לשירותי דת כי קיבלו מכתב מתושבים - ובו הם מבקשים להשהות את ההליך הבחירה, עד לאחר הבחירות המוניציפליות. 

ראש המועצה אליהו ליבמן דחה בוועדה בתוקף את הבקשה, בטענה שהיא עלולה להביא לעיכוב משמעותי. "אנחנו מחכים להליך יותר מידי שנים והסיכון הוא שגם אחרי הבחירות לרשויות המקומיות ייקח זמן רב או שתהיה מניעה", אמר בדיון. 

מנגד, נציג האופוזיציה אמר כי "זהו נושא מורכב שצריך לקחת בחשבון". ליבמן דחה שוב: "כמו שאי אפשר להתנהל בלי הנהלה למועצה, אי אפשר להתנהל בלי רב עיר בוודאי לאורך תקופה כל כך ארוכה".

בסופו של דבר הועדה דחתה את בקשות התושבים, ונקבע כי הבחירות לרב העיר בקריית ארבע יערכו בעוד כחודש ב-23/5/2023. לבחירות רב המועצה נרשמו 7 מועמדים: הרב יוחנן בן זכאי, הרב עוזיאל משה ברקוביץ, הרב מרדכי ענתבי, הרב ישראל הירשנזון, הרב אלקנה ליאור, הרב אברהם קלמנטינובסקי והרב אברהם יצחק שוורץ.

ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן מסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "עיר האבות קריית ארבע-חברון, היא המועצה המקומית הראשונה ביהודה ושומרון אחרי מלחמת ששת הימים. זכינו לחזור לנחלת אבותינו, עיר של תורה ושל כלל עם ישראל. יש כאן דתיים, חילונים, מסורתיים וחרדים".

עוד אמר ליבמן: "זכינו עשרות שנים שהנהיג אותנו הרב הגאון דוב ליאור שליט"א. לפני מספר שנים הוא עבר לירושלים, ונותרנו ללא רועה רוחני. למי שבאמת חשובה הנהגה רוחנית, קדושה וטהרה, כל יום שעובר ללא מרה דאתרא, זה מצב שלא יכול להיות. לפני כמה שנים, כשמוניתי לראש המועצה, פניתי כל פעם לשר לשירותי דת המכהן אבל בארבע וחצי השנים האחרונות היינו בחמש מערכות בחירות וקורונה. ברוך ה' עכשיו הוקמה ממשלה חדשה, ממשלה של זהות יהודית, שורשים והבנה של חשיבות הרב. כל יום שעובר ללא רב - זה לא ייתכן. כמו שלא ייתכן שעיר תתנהל ללא רופא, אי אפשר בלי רב עיר. העיקר הוא שיהיה לעיר האבות קריית ארבע-חברון מרה דאתרא".

קרית ארבע רב עיר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד