כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במפלגה הגיבו בחריפות

האיום של מבקר הליכוד לנתניהו וגלנט

מבקר הליכוד שי גלילי הגיב לעתירה נגד יו"ר ועד עובדי רשות התעופה פנחס עידן והזהיר: "אם עידן יודח, אגיש עתירות להדחת השר יואב גלנט ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו", זאת בשל כך שלדבריו: "אין אכיפה בררנית במפלגה, והתקשיתי למצוא שוני רלוונטי בין פעולותיהם". הליכוד: "לשי גלילי אין שום סמכות. הוא יכול להחליט רק אם הוא שותה תה או קפה בבוקר"

האיום של מבקר הליכוד לנתניהו וגלנט
נתניהו וגלנט בזירה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

חריג: במכתב ששיגר היום (רביעי) למנכ"ל מפלגת הליכוד, הגיב מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי לעתירה נגד יו"ר ועד עובדי רשות התעופה פנחס עידן והזהיר כי "אם עידן יודח, אגיש עתירות להדחת השר יואב גלנט ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו".

במכתבו כתב גלילי: "לידיעתי הגיע מידע שלפיו עתיד להתקיים דיון בבית הדין של המפלגה, בעניין הרחקתו של מר פנחס עידן משורות המפלגה, מכוח הטענה כי זה האחרון ביצע מעשה (בדמות שביתה) שהביא "לכניעת ממשלת הליכוד והפסקת קידום הרפורמה המשפטית" וכי "סייע המשיב באופן חריג ובלתי הפיך למפלגות השמאל המתחרות לליכוד, עד כדי עצירת הרפורמה המשפטית החשובה", כמו גם "מעשה ציני, שמנוגד לדעת רוב העם, שבחר בימין לנהל את המדינה" וכדומה".

מכתב המבקר

עוד כתב: "בהתבוננותי על מכלול האירועים האחרונים, התוודעתי על כך שהיו עוד חברי מפלגה אשר התבטאו בפומבי על הצורך "לעצור" את הליכי חקיקת הרפורמה, ואף אחד מחברי המפלגה, שר הבטחון (ח"כ יואב גלנט) נשא נאום מפורש שהכליל דרישה לעצירת החקיקה (נאום שהחל שרשרת פעולות שהסתיימה בהפגנות אגרסיביות ובעצירת החקיקה דה- פקטו ע"י יו"ר המפלגה). וכל זאת, בניגוד להחלטות הסיעה ובאופן שהביא כביכול "לכניעת ממשלת הליכוד והפסקת קידום הרפורמה" (על אותו משקל של טענות העותרים בהליך המשפטי)".

"מכאן, שבזווית הראייה הביקורתית, התקשיתי למצוא כל שוני רלוונטי בין מעשיו של מר פנחס עידן לבין מעשיהם של חלק מחברי הכנסת של המפלגה שהתבטאו כאמור בדרישה לעצירת הליכי החקיקה לעיל ו/או לבין מעשיהם של ח"כ יואב גלנט ושל יו"ר המפלגה – אשר הביאו דה- פקטו לעצירת הליכי החקיקה באופן חד צדדי (בניגוד לעמדת הסיעה)", המשיך המבקר וכתב.

בהמשך הזהיר המבקר את ראשי הליכוד: "במידה ומוסדות המפלגה ינקטו בהשתת סנקציות משפטיות לחובתו של מר עידן, בכוונתי בה בעת, להגיש עתירה מיוזמת המוסד לביקורת בפני בית הדין הפנימי של המפלגה, בדרישה להשתת אותן סנקציות ממש גם כלפי ח"כ יואב גלנט וגם כלפי יו"ר המפלגה".

בתגובה נמסרה הבהרה מטעם הליכוד, בה נאמר: "לשי גלילי אין שום סמכות לגבי החלטות שנידונות בבית הדין של הליכוד. הוא יכול להחליט רק אם הוא שותה תה או קפה בבוקר. לאחר שהתמודד בפריימריז לליכוד, שי גלילי נמצא בניגוד עניינים מובהק ולכן הוא אינו יכול לכהן יותר בתפקידו".

 

 

פנחס עידן הליכוד נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד