א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
השרים סיכמו

"שיתופי פעולה פורצי דרך": חברות ישראליות ייכנסו לכלכלה ההודית

ברקת סיכם עם מקבילו שר הכלכלה ההודי פיוש גויאל לקדם שתופי פעולה פורצי דרך שיאפשרו להקל משמעותית על חברות ישראליות להכנס לכלכלה ההודית, שעתידה להפוך לכלכלה השלישית בגודלה בעולם, לצד בקשות ההודים להרחיב את היקף העובדים והשרותים ההודים בישראל

השר ניר ברקת
השר ניר ברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, אשר מוביל משלחת כלכלית בת כ-15 חברות ישראליות בהודו, קיים סבב פגישות מקצועיות עם שרי המסחר והתעשייה והמשרד לעסקים קטנים ובינוניים של הודו. השר ברקת סיכם עם מקבילו שר הכלכלה ההודי פיוש גויאל לקדם שתופי פעולה פורצי דרך שיאפשרו להקל משמעותית על חברות ישראליות להכנס לכלכלה ההודית, שעתידה להפוך לכלכלה השלישית בגודלה בעולם, לצד בקשות ההודים להרחיב את היקף העובדים והשרותים ההודים בישראל.

המשלחת, אשר אורגנה בשיתוף ובסיוע מכון היצוא הישראלי, המריאה להודו ביום א' ועד כה הספיקה לקיים מספר רב של פגישות עסקיות עם תאגידים הודיים מובילים במהלך יום ב'. את המשלחת מלווים שגריר ישראל בהודו, מר נאור גילאון, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, מר אמנון מרחב, מנהל מינהל סחר חוץ מר אוהד כהן, יושבת ראש מכון היצוא, הגב' איילת נחמיאס-ורבין והנספחת הכלכלית של ישראל בניו דלהי, הגב׳ נטאשה זנגין. המשלחת העסקית סיימה את ביקורה בעיר ניו-דלהי וממשיכה לסבב פגישות נוסף בעיר מומבאי.

השר אירח בניו דלהי אנשי עסקים בכירים מתאגידים וחברות ציבוריות מקומיות לארוחת בוקר משותפת במסגרתה חשף בפניהם את ההזדמנויות השונות לשיתופי פעולה עם המשק הישראלי. בהמשך, פתח השר את כנס הפורום הכלכלי המשותף יחד עם לשכת הסחר ההודית (Confederation of Indian Industry) והחברות הישראליות המשתתפות במשלחת, אשר גויסו על ידי מכון היצוא. במסגרת הכנס, קיימו הצדדים פגישות עסקיות איכותיות אשר תואמו מראש על ידי הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בניו-דלהי.

לאחר מכן, המשיך השר להרצאה באוניברסיטה מובילה בהודו "המכון הטכנולוגי ההודי", אשר מעניקה תארים אקדמיים במגוון מקצועות טכנולוגיים מבוקשים, מונה 23 קמפוסים ברחבי הודו ומצוי באחריות משרד החינוך ההודי וממשלת הודו.

הפגישה המרכזית התקיימה לעת ערב אל מול מקבילו של השר ברקת – שר המסחר והתעשייה ההודי, מר פיוש גויאל (Piyush Goyal). במסגרת פגישת השרים, נדונו נושאי הליבה במסגרת שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות ובהם: קידום הסכם הסחר החופשי בין המדינות והרחבת שיתופי הפעולה העסקיים בין חברות ישראליו והודיות.

שר הכלכלה והתעשייה פגש נציגים דיפלומטיים של מדינות מוסלמיות לארוחת אִפְטַאר בבית השגריר גילאון, הארוחה המסורתית בסיום יום צום הרמדאן ובירך את האורחים בברכת "רמדאן כרים" והזמין אותם לבקר בישראל ולבחון את האפשרויות השונות לשיתופי פעולה.

השר ברקת נפגש גם עם השר לעסקים קטנים ובינוניים בהודו, מר נראיין ראנה (Narayan Rane). השר ההודי, המתעתד לבקר בקרוב בישראל, ביקש לשוחח אודות הדרכים השונות לחיזוק יחסי המסחר בין החברות וגיוון החברות המייצאות, לשני השווקים על ידי הגדלת פורטפוליו החברות המייצאות גם לטווח החברות הקטנות והבינוניות. השר ברקת ביקש לבחון דרכים לסיוע לכניסת חברות הזנק ישראליות קטנות לשוק ההודי הענק על ידי איתור שותפים מתאימים ופיתוח מנגנון אשר יתמוך בשיתופי פעולה בין חברות קטנות ובינוניות.

נתוני סחר: הודו היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם, והינה שותפת הסחר השנייה בגודלה עבור ישראל באסיה, אחרי סין. היקף הסחר בין הודו לישראל עומד על כ-8.5 מיליארד דולר. סך הייצוא הישראלי להודו עומד על כ-5.2 מיליארד דולר וכולל בעיקר שירותי מחשוב (24%), כימיקלים ומוצרי תעשיות (20%), אבנים יקרות ומתכות (18%) ומוצרי תחבורה (17%). סך הייבוא הישראלי להודו עומד על כ-3.3 מיליארד דולר וכולל בעיקר אבנים ומתכות יקרות (44%), מוצרי עץ, טקסטיל ונייר (14%) וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (10%).

 

 

כלכלה הודו חברות ישראליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד