כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתכוננות לקרב

חשש באירופה: ספינות מלחמה רוסיות מוסוות כספינות דיג

רוסיה משתמשת בספינות ריגול במסווה של ספינות דייג מול חופי בריטניה. במקרה של מלחמה עם המערב הספינות יהיו מוכנות לקרב. צי של ספינות רוסיות מפליג דרך הים הצפוני כדי לאסוף נתונים. כלי השיט נושאים תקשורת תת ימית כדי למפות את האזור

חשש באירופה: ספינות מלחמה רוסיות מוסוות כספינות דיג
ספינת מלחמה צילום: Pixabay

רוסיה משתמשת בספינות ריגול 'רפאים' במסווה של ספינות דיג מול חופי בריטניה כדי לבדוק תקשורת תת ימית במטרה להיות מוכנות לבצע פיגועי חבלה למקרה שרוסיה תצא למלחמה עם המערב, כך דווח במספר מדינות באירופה.

צי הספינות הרוסיות, המחופשות לספינות דיג וכלי מחקר, מפליגים דרך הים הצפוני כדי לאסוף נתונים על היכן ממוקמות חוות רוח, צינורות גז וכן כבלי חשמל ואינטרנט, כך נטען. לפי שירותי מודיעין ומומחים, התוכנית הרוסית למפות צינורות גז וכבלי חשמל ואינטרנט במים סביב דנמרק, נורבגיה, פינלנד ושוודיה.

כלי השיט נושאים מעקב תת-ימי כדי למפות את התשתית במטרה לתכנן התקפות חבלה נגד המערב, כך נטען סרט תיעודי ששודר על ידי גופי שידור ציבוריים בדנמרק, נורבגיה, שוודיה ופינלנד. רוסיה שואפת לתכנן את פיגועי החבלה במקרה שתצא למלחמה עם המערב, כאשר מטרתם לשתק את אספקת החשמל באירופה, כך הזהירו מקורות מודיעין.

"במקרה של סכסוך עם המערב, הם מוכנים ויודעים היכן לפעול אם הם רוצים לשתק את החברה הדנית", אמר ראש המודיעין הנגדי אנדרס הנריקסן משירות הביון של המשטרה הדנית לתקשורת בדנמרק. על פי המקורות, המטרה היא לתכנן חבלה נגד המדינות הנורדיות, בין היתר על ידי ניתוק כבלי חשמל ונתונים מעבר לאוקיינוס ​​האטלנטי ולשאר אירופה.

"זוהי יכולת אסטרטגית עבור רוסיה, התוכנית נשלטת ישירות ממוסקבה" אמר נילס אנדראס סטנסונס, ראש שירות הביון הנורבגי. המדינות הללו גילו כי שיש "ספינות רפאים" רוסיות ששטות במים הנורדיים. ספינות שכיבו את המשדרים שלהן כדי שלא יידעו את מיקומן.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה דנמרק ספינות מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד